۱۲ میلیون تومان برای یک شب خواب در چادرهای جام‌ جهانی!

double-quot تهران _ جارپرس _ اقامت در چادرهای لوکس در قطر برای مسافران جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲، هر شب ۳۵۰ پوند (بالای 12 میلیون تومان) هزینه خواهد داشت.
کد خبر : 98541
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 25 مرداد 1401 - 8:48
۱۲ میلیون تومان برای یک شب خواب در چادرهای جام‌ جهانی!

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، فیفا اخیرا از یک شهر چادری در منطقه الخور قطر رونمایی کرده است که قصد دارد میزبان هواداران جام جهانی در قطر به عنوان بخشی از تجربه دهکده هواداران در این مسابقات باشد.

 

با توجه به محدود بودن ظرفیت هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در کشور قطر که از  ماه نوامبر میزبان رقابت‌های جام جهانی فوتبال است، استفاده از چادرهای بادیه‌نشین احتمالاً ارزان‌ترین نوع اقامت برای هر طرفداری است که مایل به تماشای رقابت تیم کشورش از نزدیک است؛ هزینه اقامت در چادرهای معمولی و ساده از همین حالا، بیش از ۲۰۰ دلار اعلام شده، اما چادرهای لوکس، به عنوان یک تجربه خاص که فراتر از اقامت در چادرهای مسافرتی است و چیزی از یک هتل ۵ ستاره کم ندارد و ویژه طرفداران فوتبال است که به اقامت در این چادرها علاقه داشته‌ باشند، برای هر شب ۳۵۰ پوند (به نرخ روز پوند، بین ۱۲ تا ۱۳ میلیون تومان) هزینه خواهد داشت.

 

عمر الجابر ـ مسئول محل اقامت در سازمان قطری که بر برنامه‌ریزی برای این رویداد یک ماهه نظارت می‌کند ـ حدود سه ماه پیش گفته بود که درحال برنامه‌ریزی برای برپایی یک هزار چادر بادیه‌نشین برای هواداران فوتبال جام جهانی هستند که البته حدود ۲۰ درصد از این سازه‌ها، چادرهای لوکس با امکانات رفاهی بیشتر خواهد بود که هدف آن، طرفدارانی است که برای مکان خواب با بودجه محدود روبه‌رو نبوده و مشتاق به اقامت و تجربه زندگی در صحرا هستند.

این چادرهای لوکس دارای سیستم تهویه هوا، اینترنت وای‌فای، حمام و دستشویی و امکاناتی برای تهیه قهوه و چای هستند. فیفا امیدوار است طرفداران فوتبال از سراسر جهان را از این طریق با تجربه فرهنگی کشور قطر نیز آشنا کند و اقامت در این چادرها را به عنوان تجربه‌ای خاص توصیف کرده است.

 

چادرهایی که برای اقامت در دوران جام جهانی آماده شده‌اند، هرچند به سبک چادرهای سنتی قطری طراحی شده‌اند، اما مبله بوده و دارای وسایل مدرن هستند.

شهر چادری در الخور، یکی از شهرهای میزبانی جام جهانی از رقابت تیم‌های فوتبال، از جمله رقابت انگلیس و آمریکا در گروه B در تاریخ ۲۵ نوامبر و همچنین یکی از رقابت‌های نیمه نهایی در تاریخ ۱۴ دسامبر است و در فاصله ۴۰ دقیقه‌ای تا پایتخت قطر دوحه قرار دارد.

 

جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ از ۲۱ نوامبر تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ (۳۰ آبان تا ۲۷ آذر ۱۴۰۱) در ۸ استادیوم قطر برگزار خواهد شد. این کشور امیدوار است ۱.۲ میلیون بازدیدکننده یعنی تقریبا به اندازه نیمی از جمعیت این کشور برای این تورنمنت وارد قطر شوند.

 

قطر کم‌تر از ۳۰ هزار اتاق هتل دارد که طبق برآوردها در خردادماه، ۸۰ درصد از این اتاق‌ها به مهمانان فیفا اختصاص داده شده است. فیفا همچنین از مردم بومی خواسته که ویلاها و آپارتمان‌های شخصی خود را در دوران جام‌جهانی در اختیار هواداران قرار دهند. قیمت یک آپارتمان دو خوابه در حومه دوحه برای هر شب ۳۹۰ دلار قیمت دارد. همچنین هزینه یک شب اقامت در سوییت یک کشتی تفریحی ۱۶۵۰ دلار هزینه برمی‌دارد.

 

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.