0 نظر
96 بازدید

۱۱ هزار و ۵۲۰ نفر ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌های پزشکی است

double-quot تهران - جارپرس - معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: فصل الخطاب جدول تعداد پذیرش نهایی شورای عالی انقلاب فرهنگی است و قطعا ظرفیتی که در سالجاری پذیرش خواهیم کرد همان تعدادی است که در جدول مشخص شده یعنی حدود ۱۱ هزار و  ۵۲۰ نفر پذیرش خواهد شد و زمینه برای پذیرش تعداد بیشتر در وزارت بهداشت وجود ندارد.
کد خبر : 130303
تاریخ انتشار : شنبه 14 مرداد 1402 - 14:15
۱۱ هزار و ۵۲۰ نفر ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌های پزشکی است

به گزارش جارپرس از ایرنا از وبدا، ابوالفضل باقری فرد با تاکید بر اینکه مصوبه شورای ‌عالی انقلاب فرهنگی در مورد ظرفیت پذیرش رشته‌های‌ پزشکی فصل‌الخطاب است، اظهارداشت: در این مصوبه، تعداد افزایش ظرفیتها و تعداد پذیرش نهایی هر سال در رشته پزشکی و دندانپزشکی در قالب جداولی مشخص شده که فصل‌الخطاب ما برای پذیرش دانشجو است.

وی افزود: سال گذشته طبق جدول مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت بهداشت باید ۹ هزار و ۶۰۰ نفر دانشجوی پزشکی پذیرش می کرد که این تعداد به ۱۰ هزار و ۲۶۲ نفر رسید و دلیل آن طبق گزارش سازمان سنجش، برخی محدودیت ها از جمله نمره های مشابه بود که توانایی جداسازی افراد وجود نداشت، بنابراین وزارت بهداشت بیشتر از جدول پذیرش کرد.

وی تصریح کرد: شرایط در رشته دندانپزشکی هم به همین صورت بوده و طبق جدولی که برای افزایش ظرفیت دانشجویان دندانپزشکی مشخص شده در پایان سالجاری، وزارت بهداشت می بایست تعداد ۲ هزار و ۲۱۹ نفر را پذیرش کند در حالی که وزارت بهداشت سال گذشته ۲ هزار ۲۵۹ دانشجوی دندانپزشکی را پذیرش کرد یعنی در اعمال قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت بهداشت از جدول هم جلوتر بوده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، طرف تعهد فقط وزارت بهداشت نیست بلکه سازمان های برنامه و بودجه و امور استخدامی هم وظیفه دارند برای اختصاص اعتبارات لازم کمک نمایند تا زیرساختهای لازم برای پذیرش دانشجویان جدید فراهم شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.