0 نظر
142 بازدید

یک مقام رژیم صهیونیستی: هیچ قطعنامه بین المللی تصمیم ترامپ را تغییر نخواهد داد

double-quot

تهران-جارپرس-نماینده دائم رژیم صهیونیستی در سازمان ملل با اشاره به رای گیری این سازمان برای تصویب پیش نویس قطعنامه ارایه شده توسط مصر، تاکید کرد که هیچ قطعنامه ای تصمیم ‘دونالد ترامپ’ را برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت این رژیم تغییر نخواهد داد.

کد خبر : 24107
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 آذر 1396 - 11:27
یک مقام رژیم صهیونیستی: هیچ قطعنامه بین المللی تصمیم ترامپ را تغییر نخواهد داد

به گزاش شبکه خبری ‘عربی ۲۱’، ‘دانی دانون’ نماینده دائم رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در مخالفت با پیش نویس قطعنامه ای که مصر آن را برای محکوم کردن تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی ارائه کرده و دیروز (شنبه) میان کشورهای عضو شوای امنیت توزیع شد، تاکید کرد که هیچ قطعنامه ای درباره قدس اثری قانونی نخواهد داشت و باید تعلیق شود و هیچ قطعنامه ای نمی تواند تصمیم ترامپ برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را تغییر دهد .
وی افزود که هیچ رای و مناقشه ای آن را تغییر نخواهد داد و ما با همپیمانان خود برای تحقق این امر مبارزه می کنیم.
شایان ذکر است شورای امنیت دیروز(شنبه) پیش نویس قطعنامه مصر را میان ۱۵ عضو شورای امنیت توزیع کرد که بر اساس این پیش نویس، هر تصمیم و اقدامی برای تغییر در وضعیت و یا ترکیب جمعیتی شهر مقدس قدس، تاثیر قانونی نداشته و باطل و بی تاثیر است و باید در راستای قطعنامه های مربوط شورای امنیت لغو شود.
این پیش نویس همچنین همه کشورهای جهان را به خودداری از ایجاد نمایندگی های دیپلماتیک در قدس در انطباق با قطعنامه شماره ۴۷۸ شورای امنیت فراخوانده است.
به نوشته رویترز، رای گیری برای این قطعنامه احتمالا دوشنبه یا سه شنبه همین هفته برگزار شود و در صورت عدم مخالفت پنج عضو دایم شورای امنیت، ۹ رای موافق برای تصویب آن کافی است.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه ۱۵ آذر در سخنانی ضمن به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، از وزارت خارجه این کشور خواست برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس آماده شود.
قدس شرقی از نظر قطعنامه های سازمان ملل جزو اراضی اشغال شده، محسوب می شود و اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر اسرائیل نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.