0 نظر
139 بازدید

یک روزنامه نگار دیگر در ترکیه به اتهام مخالفت با عملیات عفرین دستگیر شد

double-quot

آنکارا-جارپرس-امید کارتال سردبیر روزنامه ایز در ازمیر به اتهام انتشار مطالبی در مخالفت با عملیات عفرین توسط ماموران پلیس امنیت دستگیر شد.

کد خبر : 24610
تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1396 - 12:05
یک روزنامه نگار دیگر در ترکیه به اتهام مخالفت با عملیات عفرین دستگیر شد

به گزارش جارپرس از ایرنا و به نقل از وبسایت اینترنتی روزنامه وطن، در پی آغاز تحقیقات قضایی از مخالفان عملیات عفرین، دادستانی ازمیر قرار بازداشت امید کارتال سردبیر روزنامه ایز را به اتهام انتشار مطالبی علیه عملیات عفرین در وبسایت خبری روزنامه صادر کرد که در پی آن، پلیس مبارزه با ترور ازمیر عصر روز گذشته کارتال را در دفتر روزنامه ایز در منطقه چانکایا دستگیر کرد.
عملیات شاخه زیتون ترکیه در منطقه عفرین در شمال غربی سوریه از روز شنبه ۲۰ ژانویه آغاز شده، در پانزدهمین روز نیز ادامه یافت و بنا به اعلام رسانه های ترکیه در جریان این عملیات بیش از ۶ هزار نیروی نظامی مشارکت کرده اند.
همزمان با آغاز این عملیات، بسیاری از مخالفان آن در داخل ترکیه دست به اعتراض خیابانی و یا انتشار مطالب انتقادی علیه عملیات عفرین زدند و آن را حمله علیه کُردها نامیدند و در مقابل دولت ترکیه نیز به منظور سرکوب اعتراضات، شمار زیادی از افراد از جمله چند روزنامه نگار را دستگیر و تحقیقات قضایی از افراد حقیقی و حقوقی را آغاز کرد.
دولت ترکیه هدف از این عملیات را نابودی تروریست های پ.ک.ک، ک.ج.ک، پ.ی.د، ی.پ.گ و داعش در منطقه عفرین در شمال غرب سوریه و نجات مردم این مناطق از ظلم و فشار تروریست‌ها اعلام کرده است.
دولت ترکیه همچنین این عملیات را با استناد به حق دفاع مشروع بین المللی و قطعنامه‌های مبارزه با تروریسم شورای امنیت و ماده ۵۱ منشور سازمان ملل حق خود می داند.
مقامات ترکیه اعلام کرده اند که خواهان حفظ تمامیت ارضی سوریه سوریه هستند و نیروهای نظامی این کشور، پس از سرکوب تروریست ها، منطقه را ترک خواهند کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.