معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر:

یکی از خاکریزهای در جنگ اقتصادی با دشمن فتح شد

double-quot بوشهر _جارپرس_معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر با اشاره به آغاز ساخت صنعت فولاد در بندر گناوه گفت: امروز با آغاز ساخت صنعت فولاد در گناوه یکی از خاکریزها در جنگ اقتصادی با دشمن فتح می‌شود.
کد خبر : 99596
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 شهریور 1401 - 13:02
یکی از خاکریزهای در جنگ اقتصادی با دشمن فتح شد

به گزارش جارپرس از روابط عمومی استانداری بوشهر، معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر در آیین آغاز ساخت صنعت فولاد در بندر گناوه، مجموع تولید ناخالص ملی استان در یک سال را ۲۰۰ هزار میلیارد تومان دانست و اظهار داشت: شش درصد تولید ناخالص داخلی کشور در استان بوشهر است.

علی باستین با بیان اینکه جایگاه استان در تولید ناخالص ملی و سرانه درآمدی سوم کشور است تصریح کرد: استان بوشهر با احتساب نفت، گاز و پتروشیمی بعد از خوزستان و تهران در زمینه درآمد سرانه‌ای جایگاه سوم دارد.

وی اضافه کرد: در تولید ناخالص داخلی بدون احتساب نفت، گاز و پتروشیمی با ۴۳ هزار میلیارد تومان جایگاه استان بوشهر ۱۵ کشوری است.

معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه چهار پنجم اقتصاد استان بوشهر به صنعت نفت، گاز و پتروشیمی وابسته است گفت: استقرار صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در جنوب استان، عدم توازن سرزمینی به ویژه در شمال استان، گناوه، دیلم، دشتی و تنگستان و دشتستان شکل گرفته است که یکی از آثار آن نرخ بیکاری بالا است.

باستین میانگین نرخ بیکاری استان بوشهر را ۷٫۴ درصد دانست و خاطر نشان کرد: این نرخ در شهرستان‌های شمالی استان بوشهر نزدیک به ۱۵ درصد و ۲ برابر نرخ میانگین استان است.

وی توجه ویژه به توسعه طرح‌های اشتغال‌زایی و تولیدی صنعتی در شمال استان بوشهر را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: استقرار صنایع مادر و پایه در شهرستان‌های شمالی استان بوشهر برای اشتغال‌زایی و افزایش درآمد و معیشت مردم مورد توجه ویژه قرار دارد.

معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر نفت، گاز و پتروشیمی را یکی از مزیت‌های استان بوشهر دانست و تصریح کرد: ضرورت دارد صنایع مادر، پایه و پایین دستی نفت، گاز و پتروشیمی در نقاط مختلف از جمله شهرستان‌های شمالی استان بوشهر ایجاد شود.

باستین صنعت فولاد را یکی از صنایع مهم در عرصه اشتغال‌زایی و ارزآوری دانست و با بیان اینکه این صنعت به عنوان هشتمین صنعت بزرگ و مادر در استان بوشهر امروز در گناوه ساخت آن آغاز می‌شود افزود: ضمن اینکه ۴ هزار اشتغال‌زایی مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌کند می‌تواند در تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد کارگاه‌های کوچک و متوسط نقش داشته باشد چراکه صنعت فولاد به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت‌های دیگر صنایع از جمله خودروسازی، تولید انواع لوازم خانگی و دیگر صنایع فلزی محسوب می‌شود.

وی ارزش آغاز ساخت این صنعت در گناوه را ۱۵ هزار میلیارد تومان دانست و اضافه کرد: امروز با آغاز ساخت صنعت فولاد در گناوه یکی از خاکریزها در جنگ اقتصادی با دشمن فتح می‌شود و روز به روز با اجرا این طرح‌ها بر دشمن غلبه می‌کنیم و پیروز می‌شویم.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.