یکی از آثار ورزش قهرمانی ایجاد نشاط و امید است/ هیچ چیز مهم تر از امید برای یک ملت نیست

double-quot
تهران – جارپرس – رئیس جمهوری ورزش قهرمانی را همچون علم، دانش و هنر برای ملت ایران مایه افتخار دانست و گفت: یکی از آثار مهم ورزش در سطح همگانی؛ عمومی و مسابقات داخلی یا بین المللی ایجاد امید، نشاط و شادابی است.

کد خبر : 19726
تاریخ انتشار : شنبه 14 اسفند 1395 - 6:41
یکی از آثار ورزش قهرمانی ایجاد نشاط و امید است/ هیچ چیز مهم تر از امید برای یک ملت نیست

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز شنبه در آیین تجلیل از قهرمانان و نشان آوران المپیک و پارالمپیک که در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.
وی افزود: مسایلی که تعلق به فرد، شهر، قومیت،‌مذهب خاص ندارد و تمام اتباع ایرانی یکپارچه نسبت به آن تاثیر می پذیرند، از دید ملی برای ما فوق العاده اهمیت دارد.
رئیس جمهوری ادامه داد: تمامیت ارضی، حاکمیت ملی، انتخابات سراسری، هنر ایرانی، علم و دانش ایرانی و ایرانیان یک موضوع ملی است، از آن طرف هم برخی از مشکلات ما،‌ملی است. مسایل نارسایی ها در زمینه محیط زیست، آب، اقتصادی و معیشت مردم ملی است.
روحانی تاکید کرد: ما یک ملت واحدیم و یک قانون اساسی ، یک کشور و یک رهبر عزیز و بزرگوار داریم و یک دولت و یک مجلس٫
وی با بیان این که همه تلاش ما باید غرور افتخار و عظمت این سرزمین و این ملت باشد؛ تصریح کرد: ایران و ایرانی دو واژه ای است که در همه مسایل ملی باید به آن توجه کنیم.
رئیس جمهوری اضافه کرد: ورزشکار یعنی انسان شاداب، امیدوار، کسی که به جسم و جانش قدرت می بخشد و جامعه، اجتماع و کشورش را در شادابی نگه می دارد. من فکر می کنم هیچ چیز مهم تر و بالاتر از امید برای یک ملت نیست.
روحانی خاطرنشان کرد: اگر ما به آینده خودمان امیدوار نباشیم و احساس نکنیم گشایش پیش روی ماست؛ آنجا حرکت، تلاش و تعالی متوقف خواهد شد. چطور امکان پذیر است ملتی به آینده خودش امید نداشته باشد اما بتواند به تلاش و کوشش خودش ادامه دهد؟

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.