یونس امامی: سطح قهرمانی آسیا بالا بود/ هدف نهایی المپیک پاریس است

double-quot تهران - جارپرس - آزادکار وزن ۷۴ کیلوگرم ایران و دارنده مدال برنز جهان،گفت: با آنالیز کامل رقبا عازم رقابت‌های قهرمانی آسیا شدم و خدا را شکر توانستم به مدال طلا برسم.
کد خبر : 89433
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 8 اردیبهشت 1401 - 8:56
یونس امامی: سطح قهرمانی آسیا بالا بود/ هدف نهایی المپیک پاریس است

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، یونس امامی درباره کسب مدال طلای رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا، اظهار کرد: سطح رقابت‌های قهرمانی آسیا واقعا بالا بود و همه تیم‌ها با بهترین نفرات خود عازم این مسابقات شده بودند. ما نیز برای حضور در مغولستان تمرینات خوبی را زیر نظر کادر فنی پیگیری کردیم و خدا را شکر توانستیم به هدفی که داشتیم برسیم و دل مردم ایران را بار دیگر شاد کنیم.

آزادکار وزن ۷۴ کیلوگرم تیم ملی، افزود: به لحاظ بدنی در شرایطی نسبتا خوبی بودم اما در کشتی اول بخاطر اینکه بدنم راه نیفتاده بود، مبارزه مقداری به مشکل خورد و حساس شد. اما به مرور بدنم راه افتاد و برای مبارزه‌های بعدی مشکلی نداشتم. خدا را شکر توانستم در نهایت با کسب مدال طلا باعث شادی مردم ایران شوم.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانم این پیروزی‌ها را در رقابت‌های قهرمانی جهان یا بازی‌های آسیایی تکرار کنم و به موفقیت برسم تا پس از آن برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در المپیک پاریس تلاش کنم.

امامی درباره مبارزه مسلط خود در دیدار نهایی و اینکه پس از کسب امتیازات لازم توانست حریف خود را به خوبی کنترل کند، گفت: قبل از حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا، به کمک کادر فنی حریفم را خیلی دقیق آنالیز کردیم و با نقاط ضعف و قوت او آشنا بودم. قرار بود در این مبارزه حریف را تکان بدهم و بعد از یکی دو دقیقه امتیازاتم را بگیرم اما فشار را بر  روی او نگه دارم تا نتواند برای گرفتن امتیاز اقدام کند. خدا را شکر مبارزه خوبی در فینال داشتم و توانستم در نهایت به برتری برسم.

به گزارش ایسنا، یونس امامی دارنده مدال برنز جهان ۲۰۱۹ پس از استراحت در دور اول مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ در مغولستان، در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۵ دایچی تاکاتانی دارنده مدال نقره بازی های آسیایی از ژاپن را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی ۱۰ بر صفر بیامبادورج بات اردن از مغولستان را شکست داد و به فینال رسید. امامی در فینال مقابل نورکژا کایپانوف دارنده مدال نقره جهان ۲۰۱۹ از قزاقستان در یک مبارزه حساب شده با نتیجه ۵ بر ۲ به برتری رسید و ضمن گرفتن انتقام شکست مسابقات جهانی از این کشتی‌گیر، به مدال طلای آسیا رسید.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.