یوسفی در آزمون سخت رقابت‌های وزنه‌برداری زنان جهان

double-quot تهران-جارپرس-فاطمه یوسفی سومین وزنه‌برداری است که در آزمون سخت مسابقات جهانی ازبکستان در گروه B دسته به اضافه ۸۷ کیلوگرم زنان با رکورد ورودی ۲۲۰ کیلوگرم امروز به روی تخته می‌رود.
کد خبر : 77422
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 25 آذر 1400 - 8:57
یوسفی در آزمون سخت رقابت‌های وزنه‌برداری زنان جهان

به گزارش  جارپرس ازایرنا، رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان جهان به میزبانی ازبکستان از ۲۱ آذر آغاز شد و بنابر اعلام کمیته میزبانی و کمیته مسابقات فدراسیون جهانی بین المللی در این رقابت‌ها، در مجموع ۴۳۲ وزنه بردار شامل ۲۴۵ مرد از ۶۵ کشور و ۱۸۷ وزنه‌بردار زن از ۵۶ کشور مختلف حضور دارند.

نکته قابل توجه مسابقات قهرمانی جهان ازبکستان این است که چین با وجود دارا بودن وزنه‌برداران مطرح در این رقابت‌ها به دلیل کرونا شرکت نکرده است.

هند با ۱۰ وزنه بردار بیشترین آمار حضور ورزشکاران در مسابقات جهانی را در بخش زنان دارد.

تیم ملی وزنه‌برداری زنان نیز در این رقابت‌ها با چهار ملی‌پوش الناز باجلانی، یکتا جمالی، سیدالهام حسینی و فاطمه یوسفی شرکت کرده است.

فاطمه یوسفی سومین وزنه‌برداری است که در گروه B دسته به اضافه ۸۷ کیلوگرم زنان با رکورد ورودی ۲۲۰ کیلوگرم  ۲۵ آذر به روی تخته می‌رود.

وی نخستین بار در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ ازبکستان در دسته به اضافه ۸۷ کیلوگرم شرکت کرد. وی ۸۷ کیلوگرم یک‌ضرب، ۱۲۱کیلوگرم دوضرب و مجموع ۲۰۸کیلوگرم را در دسته فوق‌سنگین قهرمانی زنان آسیا ثبت کرد و در جایگاه هفتم قاره کهن قرار گرفت.

در دسته به اضافه ۸۷ کیلوگرم پنج وزنه‌بردار حضور دارند که رکورددار این دسته ایزابل یانوسکا اپینوزا با ورودی ۲۲۵ کیلوگرم از ونزوئلا است. وی در کارنامه خود ۲ طلای مسابقات قهرمانی آمریکا جنوبی را در ال های ۲۰۱۱، ۲۰۱۲، ۲۰۱۳، ۲۰۱۶، ۲۰۱۷ و نقره قهرمانی ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ آمریکای جنوبی و رده هفتم بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو را ثبت کرده است.

همچنین پورنیما پاندی از کشور هند مانند جمالی با ورودی ۲۲۰ کیلوگرم در دسته به اضافه ۸۷ کیلوگرم به روی تخته می‌رود. وی در مسابقات قهرمانی نوجوانان ۲۰۱۶ آسیا به مدال برنز، در رقابت های قهرمانی جوانان ۲۰۱۶ آسیا پنجم و بزرگسالان ۲۰۱۶ آسیا شم شد. همجنین این وزنه بردار هندی در مسابقات قهرمانی نوجوانان ۲۰۱۶ جهان در رده شانزدهم ایستاد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.