یمن: کشتی آمریکایی را هدف قرار دادیم

double-quot تهران- جارپرس-نیروهای‌های مسلح یمن از هدف قرار دادن کشتی آمریکایی در اولین پاسخ به حمله اخیر سنتکام به نیروی دریایی این کشور خبر داد.
کد خبر : 137737
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 دی 1402 - 16:18
یمن: کشتی آمریکایی را هدف قرار دادیم

به گزارش ایسنا، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز(چهارشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای دریایی و نیروی موشکی و همچنین نیروی پهپادی ما به یاری خداوند در یک عملیات نظامی مشترک با تعداد زیادی موشک بالستیک و پهپاد یک کشتی آمریکایی را که به رژیم صهیونیستی کمک می‌کرد، هدف قرار داد.

وی تاکید کرد: این عملیات پاسخ اولیه به تجاوز آمریکا به نیروهای دریایی ما بود.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اخیراً اعلام کرده بود «نیروهای دشمن آمریکایی به سه قایق حمله کردند و ۱۰ نفر از نیروهای ما را به شهادت رساندند».

سازمان تروریستی سنتکام نیز بامداد امروز خبر داده بود ارتش یمن در عملیاتی ترکیبی با موشک‌های کروز، موشک بالستیک ضد کشتی و پهپادها، یک کشتی در جنوب دریای سرخ را هدف قرار داد.

فرماندهی مرکزی آمریکا مدعی شده نیروهای آمریکایی و انگلیسی ۱۸ فروند پهپاد، ۲ موشک کروز و یک فروند موشک بالستیک ارتش یمن را سرنگون کردند و این حملات خسارت مادی یا جانی نداشته  است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه بیانیه امروز خود افزود: نیروهای مسلح یمن در راستای حق دفاع از خود در برخورد مناسب با تمام تهدیدهای خصمانه علیه کشور و مردم و امت اسلامی تردید نخواهد کرد.

یحیی سریع همچنین خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح یمن تا زمان توقف تجاوزها و پایان دادن به محاصره برادران ما در نوار غزه، به ممانعت از کشتی‌های صهیونیستی و تمام کشتی‌هایی که در دریای سرخ و دریای عرب به سمت بنادر قلسطین اشغالی می‌روند ادامه می‌دهد.

وی همچنین بر تداوم حرکت کشتیرانی در دریای سرخ و دریای عرب به سمت تمام مقصدها به جز بنادر سرزمین‌های اشغالی تاکید کرد.

پیش از این، «سیدعبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن گفته بود «تجاوز خائنانه آمریکا به گروهی از قهرمانان نیروی دریایی یمن بدون پاسخ نخواهد ماند».

رهبر انصارالله افزود: رژیم صهیونیستی و آمریکا با تمام سلاح‌ها در کشتار مردم فلسطین و با پوشش سیاسی و حمایت رسانه ای مشارکت می‌کند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.