0 نظر
160 بازدید

یمن: متجاوزان سعودی ۲۵ بار آتش بس را نقض کردند

double-quot
تهران – جارپرس – سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که با وجود پایبندی نیروهای یمنی به آتش بس، نیروهای متجاوز سعودی با وجود حضور تیم ناظر سازمان ملل متحد، ۲۵ بار این توافق را نقض کردند.
کد خبر : 28203
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 4 دی 1397 - 8:10
یمن: متجاوزان سعودی ۲۵ بار آتش بس را نقض کردند

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، بامداد سه شنبه به خبرگزاری رسمی این کشور (سبا) گفت: مزدوران ائتلاف سعودی تنها هشت بار محله های مسکونی و مواضع نیروهای ما را در اطراف الحدیده هدف حمله قرار داده اند.
سریع تصریح کرد: بنا به رصد نیروهای یمنی، مزدوران وابسته به ائتلاف متجاوز در شرق الحدیده قوانین آتش بس را زیرپا گذاشتند و این اقدام با پرواز بی امان هواپیماهای جنگی و شناسایی متجاوزان در آسمان این بندر همراه بود.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن اضافه کرد: نقض آتش بس تنها محدود به الحدیده نبود و مناطق مختلف از جمله استان های صعده (شمال غرب)، حجه (غرب) و بیضا (مرکز یمن) را در بر گرفت.
در پی مذاکرات طرف های یمنی و اعلام مارتین گریفیث نماینده ویژه سازمان ملل متحد، آتش بس در یمن از روز سه شنبه هفته گذشته ۲۷ آذر آغاز شد. اما با این حال مقام های یمنی تاکنون از نقض مکرر آتش بس از سوی نیروهای متجاوز و مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی خبر داده اند.
این آتش بس به دنبال توافق دو طرف در چهارمین دور مذاکرات صلح یمن در استکهلم سوئد حاصل شد.
نمایندگان دولت نجات ملی و دولت فراری و مستعفی یمن ۲۲ آذر گذشته پس از یک هفته مذاکره، درباره آتش بس در شهر و بندر الحدیده، بنادر «الصلیف» و «عین عیسی» به توافق رسیدند و برای عقب نشینی نیروهای نظامی دو طرف از شهر و بندر الحدیده نیز مهلت چهارده روزه تعیین شد.
ریاست هیأت مذاکره کننده انصارالله (هیأت صنعا) را محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله و ریاست هیأت دولت مستعفی (هیأت ریاض) را خالد الیمانی وزیر امور خارجه دولت عبدربه منصورهادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری برعهده داشتند.
تاکنون چندین بار اقداماتی برای پایان دادن به جنگ یمن صورت گرفته اما هر بار با کارشکنی عربستان و متحدان آن به بن بست رسیده است؛ به طوری که نخستین مذاکرات صلح در دیماه ۱۳۹۴ در ژنو بدون هیچ نتیجه ای پایان یافت.
دومین دور گفت وگو صلح یمن نیز پس از چندین ماه وقفه، در اردیبهشت سال ۱۳۹۵ در کویت به جریان افتاد که بازهم با کارشکنی ائتلاف سعودی، راه به جایی نبرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.