0 نظر
139 بازدید

یمن: ائتلاف سعودی در ۴۸ ساعت گذشته ۱۹۱ بار آتش بس را نقض کرد

double-quot
تهران – جارپرس – سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد که ائتلاف متجاوزان به سرکردگی عربستان در ۴۸ ساعت گذشته، ۱۹۱ بار آتش بس در الحدیده واقع در غرب کشور را نقض کرده است.
کد خبر : 28298
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 دی 1397 - 12:03
یمن: ائتلاف سعودی در ۴۸ ساعت گذشته ۱۹۱ بار آتش بس را نقض کرد

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، سرتیپ «یحیی سریع» به خبرگزاری رسمی یمن (سبا) گفت: ائتلاف متجاوزان و مزدوران سعودی با ادامه نقض آتش بس در الحدیده و تشدید آن در ۴۸ ساعت گذشته، بیش از ۱۹۱ بار آن را نقض کردند.
وی افزود: جنگنده های سعودی امروز مناطق السویق و المغرس شهرستان التحیتا را هدف قرار دادند و همزمان با آن هواپیماهای شناسایی نیز بر فراز شهرهای الحدیده، الدریهمی، المنصوریه، بیت الفقیه، الحسینیه، زبید، الجراحی، السخنه، الفازه، حیس و التحیتا به پرواز درآمدند.
سخنگوی ارتش یمن اظهار داشت که توپخانه مزدوران سعوی نیز بیش از ۱۰۵ گلوله توپ به شرق حیس و ۲۵ گلوله خمپاره به اطراف مناطق الامنیه و شمال الکوعی و روستای الشجن و پنج گلوله خمپاره به شمال غرب الدریهمی شلیک کرد.
وی همچنین به موارد متعدد نقض آتش بس در دیگر مناطق استان الحدیده از جمله اطراف فرودگاه شهر الشعب، و حمله به مناطق مسکونی و غیر نظامی اشاره کرد.
طرف های یمنی به تازگی در مذاکرات صلح یمن که با نظارت سازمان ملل در پایتخت سوئد برگزار شد، درباره آتش بس به توافق رسیدند.
در پی مذاکرات طرف های یمنی و اعلام مارتین گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل، آتش بس در یمن از بامداد سه شنبه (۲۷ آذر) آغاز شد. اما با این حال مقام های یمنی تاکنون از نقض مکرر آتش بس از سوی نیروهای متجاوز و مزدوران سعودی خبر داده اند.
چهارمین دور مذاکرات صلح یمن ۱۵ آذرماه با میانجیگری گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل متحد در استکهلم سوئد آغاز شد و نمایندگان دولت نجات ملی و دولت فراری یمن پنجشنبه (۲۲آذر) پس از یک هفته مذاکره، درباره آتش بس در شهر و بندر الحدیده و بنادرالصلیف و عین عیسی به توافق رسیدند و برای عقب نشینی نیروهای نظامی دو طرف از شهر و بندر الحدیده نیز مهلت۱۴ روزه تعیین شد.
ریاست هیات مذاکره کننده انصارالله (هیات صنعا) را محمد عبدالسلام و ریاست هیات دولت مستعفی (هیأت ریاض) را خالد الیمانی وزیر امور خارجه دولت عبدربه منصورهادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری برعهده داشتند.
تاکنون چندین بار برای پایان دادن به جنگ یمن تحرکاتی صورت گرفته اما هر بار با کارشکنی عربستان و متحدان آن به بن بست رسیده است. نخستین نشست صلح دی سال ۱۳۹۴ در ژنو بدون هیچ نتیجه ای پایان یافت.
دومین دور مذاکرات صلح نیز پس از چندین ماه وقفه، در اردیبهشت سال ۱۳۹۵ در کویت به جریان افتاد که با کارشکنی ائتلاف سعودی به بن بست رسید.
عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.