0 نظر
153 بازدید

گوایدو: همه گزینه ها علیه مادورو باید روی میز باقی بماند

double-quot
تهران – جارپرس – رهبر مخالفان دولت کاراکاس بدنبال اتفاقات روز گذشته (شنبه) در برخی شهرهای مرزی ونزوئلا، پیشنهاد داد همه گزینه های برای سرنگونی ‘نیکلاس مادورو’ از قدرت همچنان روی میز باقی بماند.
کد خبر : 28728
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 اسفند 1397 - 12:48
گوایدو: همه گزینه ها علیه مادورو باید روی میز باقی بماند

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز روز گذشته اعلام کرد: ‘خوان گوایدو’ رهبر مخالفان دولت کاراکاس به جامعه جهانی پیشنهاد داده که با توجه به استفاده دولت مادورو از خشونت و نیروهای نظامی برای ممانعت از ورود محموله های کمک، تمامی گزینه ها در قبال دولت کاراکاس روی میز باقی بماند.
وی در توییتی نوشت: اتفاقات روز گذشته در شهرهای مرزی ونزوئلا من را مجبور می کند تا به طور رسمی به جامعه جهانی پیشنهاد دهم تمامی گزینه ها برای آزادی کشور روی میز باقی بماند.
گوایدو در حالی این پیشنهاد را مطرح کرده که ‘مایک پنس’ معاون رئیس جمهوری آمریکا قرار است فردا(دوشنبه) برای اولین بار با او در کلمبیا دیدار کند.
پنس قرار است در حاشیه نشست گروه ‘لیما’ در شهر بوگوتا با رهبر مخالفان دولت ونزوئلا دیدار و گفت وگو کند.
یک مقام ارشد آمریکا دو روز پیش اعلام کرده بود که معاون ‘دونالد ترامپ’ آماده است در صورت تداوم ممانعت دولت کاراکاس از ورود محموله های کمک های بشردوستانه، تحریم های جدید واشنگتن علیه دولت مادورو را اعلام کند.
به گزارش ایرنا، درگیری های روز گذشته میان نظامیان وابسته به دولت کاراکاس و غیرنظامیان در شهرهای مرزی ونزوئلا، دو کشته و دستکم ۳۰۰ زخمی برجا گذاشت.
این دو نفر در حالی در یک گذرگاه مرزی در پی بروز درگیری ها کشته شدند که نیروهای دولتی ونزوئلا تلاش کردند مانع از دسترسی ونزوئلایی ها به محموله های کمک از کلمبیا شوند.
این ممانعت منجر به خشم شماری از شهروندان ونزوئلایی شد و بدنبال آن درگیری هایی رخ داد.
گزارش ها حاکی از آن است که در شهرهای مرزی ‘سن آنتونیو’ و ‘اورنا’ نیروهای نظامی به سوی حامیان مخالفان دولت ونزوئلا از جمله چند قانونگذار که به سوی مرز در حرکت بودند و فریاد می زدند ‘آزادی’، گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی شلیک کردند.
شاهدان اعلام کردند که در یک گذرگاه مرزی در شهر اورنا، دو کامیون حامل محموله های کمک های بشردوستانه به آتش کشیده شد و دود غلیظی به دنبال این آتش سوزی در فضای این شهر مشاهده می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.