گمرک شهید باهنر هرمزگان ۹۰ تن گوجه فرنگی قاچاق کشف کرد

double-quot تهران- جارپرس- ایرنا - مسوول امور بندری گمرک شهید باهنر گفت: از ابتدای مرداد ماه سال جاری تاکنون حدود ۹۰ تن گوجه فرنگی زراعی اظهار نشده در انتهای کانتینر یخچالی از سوی پرسنل گمرک این بندر کشف شده است.
کد خبر : 98486
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 مرداد 1401 - 11:46
گمرک شهید باهنر هرمزگان ۹۰ تن گوجه فرنگی قاچاق کشف کرد

به گزارش جارپرس از ایرنا به نقل از گمرک بندر شهید باهنر، رامین عباسیان اظهار داشت: از ابتدای ماه جاری تاکنون موارد مختلف سبزی و میوه‌های زراعی اظهار نشده در انتهای کانتینرهای یخچالی که تحت کالای دیگری در رویه‌های صادرات و ترانزیت از گمرک شهید باهنر به مقاصد مخلتف جاسازی شده بود، کشف شده است.

وی ارزش کالاهای کشف شده را ۳۹ هزار دلار عنوان کرد و ادامه داد: افراد سودجو همچنین تحت کالای دیگر شامل پیاز، خربزه، کلم و کاهو که حساسیت کمتری دارد اقدام می‌کردند.

مسوول امور بندری گمرک شهید باهنر بکار بردن لفظ قاچاق برای این قلم کالاها را به دلیل پرداخت نشدن عوارض و مالیات دانست و ابراز داشت: به دلیل اینکه گوجه فرنگی زراعی مشمول عوارض می‌شود افراد سودجو این محصول را تحت عنوان فرنگی گلخانه‌ای که هیچ‌گونه عوارضی ندارد، ثبت می‌کنند.

به گفته عباسیان، این سودجویان همچنین به دلیل داشتن امکانات سردخانه‌ای و انبار سورتینگ کالا، اظهارنامه‌های خود را با کارت‌های اجاره‌ای و معروف به یکبار مصرف در سامانه جامع گمرکی ثبت می‌کنند.

گفتنی است، گمرک شهید باهنر بندرعباس در شمال خلیج فارس و در نزدیکی مناطق آزاد کیش و قشم واقع شده است. بعد از گمرک شهید رجایی این گمرک مهمترین گمرک جنوب کشور است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.