0 نظر
144 بازدید

“گلرخ ابراهیمی ایرایی” احتمالا فردا آزاد می شود

double-quot

تهران – جارپرس – پدر آرش صادقی گفت: وثیقه گلرخ ابراهیمی ایرایی باید در شهرستان آمل کارشناسی شده و در صورت بازداشت سند، شاید گلرخ فردا آزاد شود.

کد خبر : 18397
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دی 1395 - 8:47
“گلرخ ابراهیمی ایرایی” احتمالا فردا آزاد می شود

 

 

 

پدر آرش صادقی در گفتگو با خبرنگار قضایی جارپرس پیرامون آخرین وضعیت مرخصی فرزند و همسر فرزندش، اظهار داشت: سند مربوط به وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی جهت مرخصی گلرخ ابراهیمی ایرایی مربوط به شهرستان آمل است.

 

وی ادامه داد: این سند باید در شهرستان آمل کارشناسی و بازداشت شود و سپس به تهران بیاید که اگر امروز به تهران برسد همین امروز و اگر نه، فردا گلرخ آزاد است.

 

وی از بیان آخرین وضعیت جسمانی فرزند خود پس از هفتاد و یک روز اعتصاب غذا خودداری نمود.

 

تلاش های مکرر خبرنگار جارپرس جهت ارتباط با وکیل آرش صادقی بی نتیجه ماند.

 

امیر رئیسیان وکیل آرش صادقی و گلرخ ایرایی پیشتر به ایسنا گفته بود: آرش صادقی به اتهامات اجتماع و تبانی، نشر اکاذیب و تبلیغ علیه نظام به ۱۰ سال حبس (به دلیل تعدد جرم) محکوم شده و چهار سال هم از قبل محکومیت داشت که قاضی صلواتی رییس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب محکومیت وی را به یک و نیم برابر تبدیل کرده و مجموع محکومیت موکلم ۱۵ سال حبس می‌شود.

 

وی همچنین گفته بود: ما درخواست اعاده دادرسی کرده‌ایم ولی پرونده همچنان در شعبه ۳۳ دیوان عالی کشور متوقف مانده و موکلم هم از زمانی که همسرش بازداشت شده اعتصاب کرده است.

 

وکیل مدافع آرش صادقی افزوده بود: دیگر موکلم – گلرخ ایرایی همسر آرش صادقی – نیز به اتهام توهین به مقدسات به پنج سال حبس و به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس محکوم شده که جمعا شش سال می‌شود.

 

رئیسیان همچنین گفته بود: پرونده همسر آرش صادقی نیز همچنان در شعبه ۳۳ دیوان عالی کشور متوقف مانده است که به ما گفته‌اند برای هر دو نفر وثیقه ببریم.

 

شایان ذکر است برای آرش صادقی یک میلیارد تومان و برای همسرش گلرخ ابراهیمی ایرایی ۵۰۰ میلیون تومان وثیقه صادر شده است.

 

همچنین آرش صادقی دلیل اعتصاب غذای خود را بازداشت همسرش ذکر کرده و گفته است تا زمان آزادی گلرخ ابراهیمی به اعتصاب خود در زندان اوین ادامه خواهد داد.

 

صادقی از اول آبان ۱۳۹۵ در اعتصاب غذا به سر می‌برد و به همین دلیل چندین بار به بیمارستان منتقل شده است.

 

سازمان عفو بین الملل با انتشار بیانیه‌ای، ضمن اشاره به اعتصاب غذای آرش صادقی در خصوص وضعیت وخیم جسمانی او هشدار داد.

 

همچنین محمود صادقی نماینده مجلس در همین خصوص گفت: در حد مقدوراتم به عنوان یک نماینده مجلس در حال پیگیری و کمک به به زندانیان فعال مدنی به ویژه آرش صادقی و علی شریعتی هستم.

 

الیاس حضرتی نیز در نامه‌ای به آیت الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه خواستار رسیدگی به مطالبات دو تن از زندانیان سیاسی و دستور سریع برای جلوگیری از به خطر افتادن جان آنها به خاطر اعتصاب غذا شد.

 

همچنین تام مالیناوسکی دستیار وزیرخارجه آمریکا در همین خصوص اظهار داشت: هیچ‌کس نباید بخاطر فعالیت مدنی مسالمت آمیز زندانی شود. ایران باید به اجرای قوانین خودش پایبند باشد و آرش صادقی و گلرخ ایرایی را آزاد کند.

 

علی مطهری نیز با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «امروز با چند تن از نمایندگان راجع به موضوع آقای آرش صادقی مشورت کردم و اقداماتی انجام شد. به حل موضوع امیدوارم. ریشه این گونه اتفاقات احکام سنگینی است که برای منتقدان سیاسی بدون توجه به میزان تأثیر اتهام آنها در جامعه صادر می‌شود و آنها مجبور به اعتصاب غذا و مانند آن می‌شوند و یک موضوع جزئی که می‌شد با تدبیر حل و فصل و حتی موجب جذب متهم به نظام شود تبدیل به دستاویزی برای ایرادهای حقوق بشری دشمنان انقلاب اسلامی می‌گردد. مسئولان امنیتی و قضایی باید به این روش‌ها پایان دهند.»

 

 

 

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.