0 نظر
104 بازدید

گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره ایران

double-quot تهران - جارپرس - وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزیر امور خارجه این کشور در گفت‌وگویی با همتای سعودی‌اش درباره مسائل مختلف دوجانبه و منطقه‌ای از جمله نقش ایران در منطقه گفت‌وگو کرده‌اند.
کد خبر : 92342
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 10 خرداد 1401 - 11:44
گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره ایران

 

به گزارش جارپرس از ایسنا به نقل از وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا، سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه با فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفت‌وگو کرد. وزیر امور خارجه از وزیر خارجه عربستان برای تلاش‌ها جهت تقویت و گسترش آتش‌بس در یمن تشکر کرد و آن‌ها درباره تلاش‌ها برای دفع تهدیدهای اقتصادی، زیست‌محیطی و انسانی ناشی از نفت‌کش صافر در منطقه دریای سرخ گفت‌وگو کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: وزیر امور خارجه بر اهمیت حمایت بین‌المللی از اوکراین در دفاع آن از استقلال و تمامیت ارضی‌اش و بر ضرورت پاسخی جهانی به بحران امنیت غذایی ناشی از جنگ بی‌رحمانه رئیس جمهور پوتین تاکید کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این بیانیه افزود که وزیر امور خارجه و همتای او همچنین درباره آ چه چالش‌های ناشی از برنامه هسته‌ای ایران و رفتار ثبات‌زدایش در منطقه عنوان شده و فرصت‌ها برای همکاری بیشتر در زمینه مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.