گفت‌وگوی وزرای امور خارجه پاکستان و عربستان درباره توافق تهران-ریاض

double-quot تهران - جارپرس - وزیر امور خارجه پاکستان در گفت‌وگو با همتای سعودی‌اش نسبت به تاثیر مثبت ازسرگیری روابط تهران-ریاض بر صلح منطقه تاکید کرد.
کد خبر : 120396
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 اردیبهشت 1402 - 19:45
گفت‌وگوی وزرای امور خارجه پاکستان و عربستان درباره توافق تهران-ریاض

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای از گفت‌وگوی تلفنی بلاول بوتو زرداری،‌ وزیر امور خارجه این کشور با فیصل بن فرحان، همتای سعودی‌اش درباره مسائل دوجانبه و منطقه‌ای خبر داد که در آن به موضوع توافق اخیر ایران و عربستان سعودی برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک نیز پرداخته شد.

در این بیانیه آمده است: دو طرف درباره مسائل منطقه‌ای و جهانی در حیطه منافع دوجانبه گفت‌وگو کردند. وزرای امور خارجه دو کشور با اطمینان بیان کردند که ازسرگیری روابط دیپلماتیک عربستان سعودی با ایران منجر به صلح و شکوفایی منطقه‌ای خواهد شد.

زرداری اخیرا نیز گفت‌وگویی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران داشت که در آن درباره مناسبات تهران و ریاض و دیگری موضوعات منطقه‌ای گفت‌وگو شد.

زرداری پیش‌تر در دیدار با سید محمد علی حسینی، سفیر ایران در پاکستان که دوره ماموریت او رو به پایان است،‌ گفته بود که روابط دیپلماتیک ایران و عربستان برای صلح در منطقه بسیار مهم است.

ایران و عربستان سعودی که از سال ۲۰۱۶ روابط دیپلماتیک‌شان قطع شده بود، در ماه گذشته با میانجیگری چین توافق کردند که روابط دوجانبه را از سر بگیرند.
تا کنون وزرای امور خارجه دو کشور در پکن درباره آینده روابط دو کشور و بازگشایی سفارت‌خانه‌ها گفت‌وگو کرده‌اند و دعوت متقابل برای سفر مقامات بلندپایه طرفین به پایتخت‌ها انجام شده است.
تحلیل‌گران در مدت اخیر در گزارش‌های متعددی به اهمیت این توافق در تنش‌زدایی از منطقه و کمک به صلح و ثبات آن اشاره کرده‌اند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.