0 نظر
126 بازدید

گفت‌وگوی بایدن و ملک سلمان درباره ایران

double-quot تهران - جارپرس - کاخ سفید در بیانیه‌ای از گفت‌وگوی رئیس جمهور آمریکا و شاه سعودی درباره موضوعات مختلفی از جمله ایران خبر داد.
کد خبر : 83370
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 21 بهمن 1400 - 12:53
گفت‌وگوی بایدن و ملک سلمان درباره ایران

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، وبگاه کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای از گفت‌وگوی جو بایدن رئیس جمهور این کشور با ملک سلمان بن عبدالعزیز، شاه عربستان سعودی خبر داده و نوشت: آن دو درباره تحولات منطقه و مسائلی که در برگیرنده نگرانی‌های دوجانبه است، از جمله  حملات حوثی‌ها به اهداف غیرنظامی در عربستان سعودی گفت‌وگو کردند.

در این بیانیه آمده است: رئیس جمهور بر تعهد آمریکا نسبت به حمایت از عربستان سعودی در دفاع از مردم و سرزمینش در قبال این حملات و حمایت کامل از تلاش‌ها به رهبری سازمان ملل برای پایان دادن به جنگ یمن تاکید کرد.

کاخ سفید افزود: رئیس جمهور همچنین به تعهدش نسبت به اطمینان‌یافتن از این که ایران هیچ گاه به سلاح هسته‌ای دست نمی‌یابد، اشاره کرد و توضیحاتی درباره مذاکرات چندجانبه [وین] جهت اعمال دوباره محدودیت‌ها بر برنامه هسته‌ای ایران ارائه کرد.

همچنین در این بیانیه مطرح شد: رهبران دو کشور درباره موضوعات مرتبط با خاورمیانه و اروپا گفت‌وگو کرده و توافق کردند تیمشان در هفته‌ها و ماه‌های آتی همکاری نزدیک خواهند داشت. آن دو بر تعهد نسبت به تضمین ثبات در عرصه جهانی انرژی تاکید کردند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.