گسترش همکاری های علمی فناوری ایران و روسیه در دستور کار مذاکرات مسکو

double-quot
مسکو – جارپرس – گسترش همکاری های علمی و فناوری بین ایران و روسیه در حوزه های مختلف برای پیگیری و اجرای توافق ها در دستور کار مذاکرات مسکو قرار دارد که با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری برگزار می شود.

کد خبر : 14922
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 خرداد 1395 - 11:19
گسترش همکاری های علمی فناوری ایران و روسیه در دستور کار مذاکرات مسکو

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، ستاری که فردا (دوشنبه) در راس یک هیات برای برگزاری سومین دور نشست کمیته همکاری های مشترک فناوری ایران و روسیه وارد مسکو می شود، همچنین با آندری فورسنکو دستیار علمی و فناوری رییس جمهوری و چند مقام صنعتی و علمی دیگر این کشور دیدار خواهد کرد.
بنا به اعلام بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در روسیه، هیات ایرانی در سفر دو روزه خود به مسکو افزون بر تشکیل نشست های مسئولین کمیته های اجرایی و کارگروه ها در حوزه های مختلف، از مجمتع صنعتی فناوری پیشرفته انرگیا، مرکز آموزش فضانوردی روسیه و چند مرکز دیگر بازدید خواهد کرد.
اِنرگیا شرکت روسی پیشرو در زمینه ساخت موشک، فضاپیما و بخش‌های ایستگاه‌های فضایی در جهان که سال ۱۹۴۶ تاسیس شد، در کارنامه فعالیت های خود ساخت نخستین ماهواره، اولین فضاپیمای سرنشین‌دار و نخستین ایستگاه فضایی جهان را دارد.
ایران و روسیه در چارچوب سفر تابستان سال گذشته ستاری و هیات همراه به مسکو در جریان برگزاری نمایشگاه هوافضای ماکس ۲۰۱۵، مذاکرات گسترده ای را برای همکاری در این بخش با مقام های روسی انجام دادند که پیگیری های نتایج آن در حوزه‌های مختلفی از جمله هوا و فضا ، ساخت تجهیزات نفت و گاز و دیگر حوزه‌های فناوری ادامه دارد.
در جریان این سفر و مذاکره با مقام های مختلف روسیه ۱۰ سند اولیه همکاری در بخش های مختلفی مورد توافق قرار گرفت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.