گسترش همکاریهای نظامی انگلیس با کشورهای حوزه خلیج فارس

double-quot
تهران – جارپرس – دولت انگلیس در راستای تلاش برای توسعه نفوذ خود در بخش جنوبی خلیج فارس و استفاده از خلأ ایجاد شده ناشی از افول قدرت آمریکا در منطقه، هیأت نظامی بلندپایه نظامی را به کویت اعزام کرد.
کد خبر : 20120
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 فروردین 1396 - 10:27
گسترش همکاریهای نظامی انگلیس با کشورهای حوزه خلیج فارس

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا این هیأت به سرپرستی سپهبد پاتریک سندرز فرمانده نیروهای زمینی سیار ارتش انگلیس در مذاکره با مقامات کویتی راه های توسعه همکاریهای نظامی، آموزش نظامیان کویتی و فروش سلاح به کویت را مورد بررسی قرار داد.
همزمان این هیأت انگلیسی از تمرینات کشورهای عربی حوزه خلیج فارس که به میزبانی کویت برگزار می شود دیدن کرد
و بر توسعه همکاریهای نظامی کشورش با اعضای شورای همکاری تاکید نمود.
هدف از برگزاری رزمایش ‘حسم العقبان ۲۰۱۷’ (عزم عقاب‌های ۲۰۱۷) از سوی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس آنگونه که گفته شده است برای افزایش سطح مبارزه با تروریسم و مقابله با تهدیدات گروه داعش است.
همزمان آدام توماس سخنگوی وزارت دفاع انگلیس نیز در گفتگویی مطبوعاتی اعلام کرد که‌ مقصد ۶۰ درصد از صادرات تسلیحات انگلیس در سال ۲۰۱۵، کشورهای حوزه خلیج فارس بوده است.
وی افزود : افزود: حجم کل فروش تسلیحات انگلیس در سال ۲۰۱۵ به کشورهای حوزه خلیج فارس هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون پوند بوده است.
در ماه های گذشته کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس شاهد سفرهای متعدد مقامات انگلیسی از جمله «ترزا می» نخست وزیر و «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس بوده اند.
انگلیس با شروع تهاجم عربستان به یمن در مارس ۲۰۱۵ نیز مجوز فروش تسلیحات به ارزش سه میلیارد پوند را به ریاض صادر کرده است. این قراردادها شامل فروش جنگنده، موشک‌، انواع بمب از جمله بمب ممنوعه خوشه ای و خودروهای زرهی است که علیه مردم مظلوم یمن استفاده می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.