گسترش روابط اقتصادی با کشورهای منطقه از اهداف نتانیاهو برای عادی‌سازی روابط

double-quot تهران - جارپرس - یک کارشناس مسائل غرب آسیا تاکید کرد: نتانیاهو تلاش می کند در چارچوب روابط اقتصادی و تجاری که با کشورها دارد هدف خود به منظور عادی سازی روابط را هم تحقق بخشد.
کد خبر : 114457
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 18 بهمن 1401 - 8:58
گسترش روابط اقتصادی با کشورهای منطقه از اهداف نتانیاهو برای عادی‌سازی روابط

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، حسن لاسجردی در تحلیل خود از انتشار محورهای دیدار ملک عبدالله دوم پادشاه اردن و نتانیاهو در دیدار اخیر آن ها در ماه ژانویه مبنی بر افتتاح خط راه آهن از حیفا تا عربستان و افزایش کارکنان وزارت اوقاف در مسجد الاقصی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی در حال تداوم عادی سازی روابط با کشورهای عربی است و در این راستا روابطی  در حوزه مسائل تجاری، گردشگری و… نیز دارد که می تواند برای رژیم صهیونیستی فرصت ایجاد کند.
وی تصریح کرد: در واقع هر زمان راست های افراطی روی کار می‌آیند سیاست هایشان افراطی است و بر مبنای زور و سلاح عمل می کنند همین مساله روابط اقتصادی و تجاری آن ها را نیز تحت الشعاع قرار می دهد.
این کارشناس مسائل غرب آسیا همچنین بیان کرد: بنابراین در دوره جدید که نتانیاهو مجددا روی کار آمده  با چالش های جدیدی در روابط آن ها با کشورها مواجه می شویم و تمام این ها با هدف عادی سازی انجام می شود.
لاسجردی همچنین درباره آخرین تحولات کرانه باختری نیز اظهار داشت: از آنجایی که نتانیاهو یک راست افراطی است تلاش می‌کند تا با ماجراجویی و اقدامات تند قهر آمیز فضای امنیتی به وجود آورد تا هم قدرت خودش را نشان دهد و هم برای به میدان کشیدن و جلب توجهات گروه های مقاومت در منطقه اقدامی کرده باشد.
وی در پایان یادآور شد: با توجه به این شرایط بعید است انتفاضه جدیدی شکل بگیرد و با اقداماتی که صهیونیست ها انجام می دهند حرکت هایی اتفاق می افتد که بعضا کوتاه است.
انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.