گذر از پیک چهارم کرونا با پرهیز از حضور در مکان های شلوغ

double-quot تهران - جارپرس - کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت بجنورد گفت: برای گذر از پیک چهارم کرونا باید از حضور در مکان‌های شلوغ خودداری کنیم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک را بیشتر از گذشته مورد توجه قرار دهیم.
کد خبر : 53782
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 فروردین 1400 - 9:01
گذر از پیک چهارم کرونا با پرهیز از حضور در مکان های شلوغ

به گزارش جارپرس از ایسنا، سیده طیبه حاتمی اظهار کرد: در فرودین ماه سال گذشته پیک اول کرونا را تجربه کردیم و به علت ناشناخته بودن این ویروس، مردم استرس و نگرانی زیادی داشتند و موجب شد قرنطینه و پروتکل های بهداشتی با جدیت رعایت شود و پیک اول کرونا را با آسیب کمتری پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به پیک چهارم کرونا گفت: متاسفانه امسال آن ترس و نگرانی از کرونا کمرنگ شد و بازارهای شلوغ قبل عید، دورهمی ها، دید و بازدیدها، سفرهای نوروزی و برگزاری مراسمات عروسی دست به دست هم دادند تا پیک چهارم کرونا ایجاد شود.

حاتمی بیان کرد: عاملی که پیک چهارم کرونا را بحرانی تر کرد، شیوع ویروس کرونای انگلیسی بود چرا که از ویژگی های این ویروس، میزان سرایت بیشتر، انتقال سریع تر ویروس به افراد و ظهور علائم شدیدتر نسبت به کرونای معمولی است.

وی گفت: برای خرید اقلام ضروری و مواد غذایی تنها یک نفر برای خرید به فروشگاه ها مراجعه کند و از حضور در مکان های شلوغ به ویژه سربسته پرهیز شود.

حاتمی خاطرنشان کرد: شهروندان درصورت مشاهده هرگونه مشکلات بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی می توانند با شماره گیری ۱۹۰ شکایت خود را به کارشناسان بهداشت و محیط گزارش دهند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.