گذر از قله موج هفتم کرونا / احتمال کاهشی شدن روند بیماری در کشور

double-quot تهران- جارپرس-عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا با اشاره به گذر از قله موج هفتم کرونا، گفت: البته هنوز موج هفتم به اتمام نرسیده است، اما به نظر می‌رسد از پیک یا قله این موج بیماری گذر کرده و دیگر شاهد روند کاهشی کرونا در کشور باشیم.
کد خبر : 98522
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 مرداد 1401 - 10:47
گذر از قله موج هفتم کرونا / احتمال کاهشی شدن روند بیماری در کشور

 به  گزارش جارپرس از ایسنادکتر محمد وجگانی ، با اشاره به اینکه در حال عبور از موج جدید کرونا هستیم، گفت: بر اساس تعداد مراجعین، کاهش موارد ابتلا، مرگ و میر و کاهش تعداد شهرهای قرمز، به نظر می‌رسد ما قله موج هفتم را رد کرده باشیم.

وی افزود: البته نکته مهم این است که موج هفتم به اتمام نرسیده است؛ اما به نظر می‌رسد از پیک یا قله بیماری گذر کرده و دیگر شاهد روند کاهشی کرونا در کشور باشیم.

او درباره پیش بینی از شرایط روزهای آتی کرونا در کشور، تصریح کرد: در حال حاضر تنها نگرانی ما واکسیناسیون دزهای یادآور است که مردم خیلی این موضوع را جدی نمی‌گیرند و این در حالی است که پس از گذشت شش ماه از تزریق دز قبلی، تزریق مجدد واکسن بویژه در افراد بالای ۵۰ سال ضروری و کمک کننده است.

وی افزود: در واقع تزریق واکسن حاشیه امنی ایجاد می‌کند اما آمار واکسیناسیون حتی نسبت به یک ماه قبل کاهش یافته است‌ و این یک خطر است‌. مردم باید بدانند ما از رفتار ویروس در امان نیستیم و هر لحظه ممکن است با سویه‌ای جدید و سخت مواجه شویم. البته حتی این احتمال هم وجود دارد که یکی از سویه‌های خطرناک قبلی مانند دلتا مجددا فراگیر شود. در چنین شرایطی که سطح ایمنی جامعه کاهش یافته است، یکی از مهم‌ترین راهکارها تزریق واکسن کووید۱۹ است.

این عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا ادامه داد: احتمال موج هشتم کرونا هم وجود دارد، اما زمان وقوع آن فعلا قابل پیش‌بینی نیست‌. از طرفی اگر قرار باشد هنوز زیرسویه‌های امیکرون موج آفرینی کنند تاحدودی دغدغه‌ ما نسبت به سایر سویه‌ها کمتر خواهد بود زیرا تا حدی با آنها آشنا شدیم اما در سایه‌ تکمیل واکسیناسیون می‌توان نگاه مطمئن‌تری نسبت به آینده داشت.

او درباره تشکیل کلینیک‌های پسا کرونا برای مقابله با عوارض بلندمدت ابتلا به کووید۱۹، تصریح کرد: کارگروه ویژه‌ای در این زمینه در کمیته علمی تشکیل شده است تا تمام عوارض کرونا مانند عوارض نورولوژیک، روانپزشکی، تاثیرات روی ارگان‌های مختلف، معلولیت اعضا و… بررسی شود، اما هنوز به جمع‌بندی دقیقی نرسیده‌ایم.

او در خاتمه بیان کرد: پس از گذشت مناسبت‌ها و تجمعات مختلف در روزهای اخیر باید منتظر باشیم تا روند بیماری را رصد کنیم. موضوع حائز اهمیت بعدی راهپیمایی اربعین است که عزیزانی که قصد این سفر را دارند می‌بایست واکسیناسیون خود را تکمیل کنند؛ این موضوع یک وظیفه انسانی و اخلاقی است تا فردی سبب انتشار بیماری به دیگران نشود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.