0 نظر
29 بازدید

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس مطرح کرد:

گام مهم وزارت کشور در اجرای قانون با برگزاری الکترونیک انتخابات

double-quot تهران- جارپرس- رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: برگزاری الکترونیکی انتخابات در قانون انتخابات پیش بینی شده بود و وزارت کشور به خوبی قانون را در این زمینه اجرا کرد.
کد خبر : 141012
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 - 10:56
گام مهم وزارت کشور در اجرای قانون با برگزاری الکترونیک انتخابات

به گزارش جارپرس از ایرنا محمد صالح جوکار با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هشت حوزه انتخابیه به صورت الکترونیکی، گفت: انتخابات الکترونیکی مجلس دوازدهم در کمال امنیت و سلامت برگزار شد، من از وزارت کشور بابت این مسأله تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی افزود: برگزاری موفق این دور از انتخابات زمینه ساز برگزاری انتخابات الکترونیکی در دوره های بعد خواهد بود تا انتخابات ریاست جمهوری در فضایی شفاف‌تر و با سرعت بیشتر برگزار شود.

جوکار خاطرنشان کرد: برگزاری الکترونیکی انتخابات در قانون انتخابات پیش بینی شده بود و وزارت کشور به خوبی قانون را در این زمینه اجرا کرد.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: ما باید در برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی به سمتی حرکت کنیم که حتی احراز هویت رأی دهندگان نیز به صورت الکترونیکی انجام شود.

وی افزود: با احراز هویت الکترونیکی رأی دهندگان از طریق تلفن همراه، عملا می‌توانیم صندوق رأی را به منازل مردم ببریم.با انجام این کار هزینه های برگزاری انتخابات به شدت کاهش می یابد و به عنوان نمونه دیگر نیازی به شعبه اخذ رأی نیست و افراد می توانند از طریق تلفن همراه خود در انتخابات شرکت کنند.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: اهراز هویت الکترونیکی رأی دهندگان در قانون پیشبینی نشده اما ما در مجلس حاضریم در بحث قانونگذاری در این باره در کنار دولت باشیم و نیازهای قانونی در این بخش را با تصویب طرح‌های قانونی برطرف سازیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.