گام استانداری تهران برای گسترش قطارهای حومه‌ای در ۱۴۰۱

double-quot تهران - جارپرس - معاون هماهنگی استانداری تهران از تلاش استانداری تهران برای گسترش قطارهای حومه ای در سال ۱۴۰۱ خبر داد و افزود: قطارهای حومه ای و گسترش آنها در سطح استان از دغدغه های اصلی استان محسوب می شود.
کد خبر : 86988
تاریخ انتشار : شنبه 6 فروردین 1401 - 14:07
گام استانداری تهران برای گسترش قطارهای حومه‌ای در ۱۴۰۱

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، عابد ملکی در تشریح آخرین جزییات توسعه قطارهای حومه ای در استان تهران گفت: توسعه قطارهای حومه ای از دغدغه های اصلی استاندار تهران محسوب می شود و در همین راستا ظرف سه ماه گذشته جلسات متعددی با دستگاه های مرتبط، شهرداری تهران و وزارت راه و شهرسازی و نمایندگان شهرهای حومه ای تهران در مجلس شورای اسلامی برگزار شده است. بی تردید در مسیر توسعه قطارهای حومه ای می توان از ظرفیت شهرداری ها بهره گرفت که نمونه آن را می توان پروژه قطار اسلامشهر معرفی کرد لذا در کنار راه آهن جمهوری اسلامی می توان از ظرفیت سایر دستگاه ها همچون شهرداری ها استفاده کرد.

وی افزود: در سطح استان تهران گسترش قطارهای حومه ای به ویژه در سال ۱۴۰۱ در دستور کار قرار گرفته است و در مسیر تحقق این مهم هم از تکنولوژی راه آهن استفاده می شود و هم از تکنولوژی مترو و اتصال خطوط به ایستگاه های مختلف مترو تهران بهره خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: هر یک از شهرهای اطراف تهران شرایط خاص خود را دارند اما برای تمامی شهرها در جنوب شامل ورامین و قرچک و پیشوا، برای غرب، ملارد و شهریار و همچنین پرند و پردیس توسعه قطارهای حومه ای در دستور کار قرار گرفته است که برخی در مرحله تکمیل مطالعات، برخی در آستانه آغاز فاز اجرایی و برخی هم در مرحله اجرا هستند.

معاون استاندار تهران در تشریح جزییات هر یک از خطوط حومه ای تهران گفت: برای مترو پرند تزریق مالی در حال انجام است که امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۱ خط یک این مسیر افتتاح شود. برای ریل باس در همین مسیر نیز نیازمند افزایش واگن هستیم که با تزریق بودجه در سال ۱۴۰۱ این موضوع انجام خواهد شد.

ملکی ادامه داد: برای قطار حومه ای ورامین هم موضوع تغییر دستگاه اجرایی از راه آهن به مترو در دست بررسی و مطالعه است؛ تاکید استانداری با توجه به درخواست مردم این است که این کار انجام شود لذا بودجه خوبی در ابتدای سال ۱۴۰۱ برای رفع معارضین در این بخش اختصاص پیدا خواهد کرد که امیدواریم به این ترتیب در پایان سال ۱۴۰۱ شاهد بهره برداری از خط یک این مسیر باشیم.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.