گام‌های دولت برای زدودن غبار محرومیت از فارس با اجرای ۱۱۰ پروژه بر زمین مانده و زیربنایی

double-quot تهران-چارپرس-رهاورد هفتمین سفر آیت الله رییسی، رییس جمهور به استان فارس اجرای ۱۱۰ پروژه بر زمین مانده و زیربنایی عمرانی، توسعه پایدار و جبران کم کاری‌های گذشته را نوید می‌دهد که گامی در جهت زدودن غبار محرومیت از چهره این استان پهناور است.
کد خبر : 118545
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 15 فروردین 1402 - 15:14
گام‌های دولت برای زدودن غبار محرومیت از فارس با اجرای ۱۱۰ پروژه بر زمین مانده و زیربنایی

به گزارش ایرنا، استان پهناور و تاریخی فارس مقصد هفتمین سفر سیزدهمین رییس‌جمهور بود که حدود ۱۸ ماه پیش انجام شد و در این سفر ۱۱۴ پروژه مهم عمرانی و زیرساختی و یا تکمیل طرح های نیمه تمام مصوب شد که به گفته مسئولان امر تاکنون ۱۱۰ مورد آن اجرایی و نیمی از این پروژه‌ها نیز به بهره برداری رسیده است.

آیت الله رییسی پنجشنبه ۲۲ مهرماه ۱۴۰۰ در راس هیاتی متشکل از بعضی از اعضای کابینه و مسئولان ارشد در هفتمین سفر استانی به فارس سفر کرد؛ آیت‌الله رییسی در این سفر استانی ضمن بازدید از تعدادی واحدهای تولیدی و پروژه‌های عمرانی این استان در شهرستان‌های فارس پای درد دل مردم نشست.

رییس دفتر رییس‌جمهور، معاون اجرایی رییس‌جمهور، معاون امور مجلس رییس‌جمهور، معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده و وزیران کشور، نیرو، نفت، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و جهادکشاورزی، آیت‌الله رییسی را در سفر به استان فارس همراهی کردند و برخی از آنان به نمایندگی از رییس‌جمهور برای بررسی مسایل و مشکلات مردم به شهرستان‌های این استان سفر کردند.

رهاورد سفر استانی دولت سیزدهم برای فارس ۱۱۴ مصوبه با بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار با هدف گره‌گشایی از مسایل و مشکلات این استان و شتاب بخشی به طرح‌های اولویت‌دار و پروژه‌های نیمه تمام فارس بود.

مهمترین مصوبات هفتمین سفر رییس جمهور برای ساکنان فارس

۱۱۴ پروژه در سفر آیت الله رییسی، رییس جمهور به استان فارس مصوب شده که از جمله شاخص ترین این طرح ها می توان به اختصاص مبلغ ۳۰ میلیارد تومان جهت تکمیل موزه دفاع مقدس،تامین مالی و تکمیل بهره‌برداری از آزادراه شیراز – اصفهان و تکمیل برج فناوری پارک علم و فناوری فارس اشاره کرد.

توسعه غربی خط یک و تکمیل خط دوم قطار شهری شیراز،تقویت ناوگان اتوبوسرانی شیراز، تسریع در تکمیل کمربندی شمال شرق این کلانشهر، مشارکت جهت بازآفرینی بافت قدیم اطراف حرم حضرت احمد بن موسی (ع ) و تکمیل تالار مرکزی شیراز از جمله طرح‌های مصوب شده این سفر در حوزه مدیریت شهری شیراز است.

تکمیل سد نرگسی و کوار، تکمیل خط دوم آبرسانی شیراز، تکمیل فاضلاب ۶ شهر استان فارس شامل داراب، فیروزآباد، نی ریز، فسا، سپیدان، آباده، تکمیل تصفیه خانه فاضلاب کازرون، آبرسانی به شهرهای ارسنجان، زرین دشت ، رودبال ، جنت شهر، سرچهان، قیر، جهرم، شرق مرودشت ، استهبان و نی ریز ازجمله طرح های شاخص بخش آبرسانی و توسعه فاضلاب در سفر استانی رییس کابینه سیزدهم به فارس است.

تکمیل راه آهن شیراز – بوشهر – عسلویه، تکمیل بزرگراه دشت ارژن – قائمیه (تنگ ابوالحیات به طول ۲۱ کیلومتر)، تکمیل ۵۰ کیلومتر از محور جهرم – لار، احداث باند دوم محور کوار – فیروزآباد-جم، تأمین زمین مورد نیاز و پرداخت تسهیلات احداث ۱۰ هزار واحد مسکن شهری و ۱۲ هزار واحد مسکن روستایی و رفع نقاط حادثه خیز استان فارس از جمله طرح های عمرانی و راه و شهرسازی مصوب این سفر است.

گازرسانی به ۱۰۰ روستا ، ۶ شهر و ۴۴۰ واحد صنعتی استان ،اختصاص مبلغ ۲۵۰میلیارد تومان از محل مسئولیت اجتماعی وزارت نفت برای کمک به اجرا و تکمیل ۲۴۹ پروژه در زمینه پروژه های آموزشی، ورزشی، بهداشتی، راه، آبرسانی و طرح های هادی روستایی و خدماتی به نحوی که ۲۰ میلیارد تومان آن برای طرح های مورد نظر با هماهنگی استاندار فارس و همچنین اختصاص مبلغ ۵۷ میلیارد تومان برای کمک به تکمیل بیمارستان حضرت زینب(س) شیراز از محل اعتبارات مسئولیت اجتماعی وزارت نفت از دیگر طرح های مصوب در بخش نفت و گاز فارس است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.