گاف جدید بایدن درباره سفر به ایران

double-quot تهران - جارپرس - رئیس جمهور آمریکا در یک سخنرانی به اشتباه گفت که بارها به ایران سفر کرده است.
کد خبر : 90117
تاریخ انتشار : شنبه 17 اردیبهشت 1401 - 17:18
گاف جدید بایدن درباره سفر به ایران

 

به گزارش جارپرس از ایسنا به نوشته روزنامه واشنگتن تایمز، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در سخنرانی خود در میان کارکنان کارخانه “یونایتد پرفورمنس متالز” در ایالت اوهایو بار دیگر گاف داد و گفت که در دوران کاری خود، ۵۰ بار به عراق، ایران و افغانستان سفر کرده است.

بایدن در سخنان خود گفت: من بیش از ۵۰ بار داخل و خارج از افغانستان، ایران و عراق بوده‌ام، منظورم عراق است. ۵۰ بار، ۴۸ بار و هم‌اکنون همین کارها را در اوکراین انجام داده‌ایم و در آنجا بوده‌ایم. باید بگویم که شما تفاوت بسیار بزرگ و خارق‌العاده‌ای ایجاد کرده‌اید.

به نوشته واشنگتن تایمز، جو بایدن دفعات زیادی به عراق و افغانستان سفر کرده است و یکی از آنها برای دیدار با پسرش “بیو” بوده است که در آن زمان در جنگ عراق خدمت می‌کرده است. اما او اکنون شمار سفرهای خود به این دو کشور را دو برابر کرده و به اشتباه از ایران نیز نام برده است.

این اولین باری نیست که بایدن درباره تعداد سفرهایش به عراق و افغانستان اغراق می‌کند. وی پیشتر نیز در جریان سخنرانی‌ سالانه خود در کنگره گفته بود که بیش از ۴۰ بار به عراق و افغانستان سفر کرده است.

وی در سال ۲۰۱۹ نیز گاف دیگری درباره شمار سفرهایش به عراق و افغانستان داده و تعداد آن را بیش از ۳۰ بار اعلام کرده بود.

ستاد انتخاباتی بایدن سپس اعلام کرد که تعداد سفرهای بایدن به عراق و افغانستان ۲۱ بار بوده و رئیس‌جمهور ایالات متحده در این خصوص اغراق کرده است. همچنین اغلب این سفرها در سال‌های ۱۹۷۳ تا ۲۰۰۹ بوده که اوبه‌عنوان سناتور فعالیت می‌کرده است.

به نوشته واشنگتن تایمز، از زمانی که ستاد انتخاباتی بایدن این شفاف‌سازی را انجام داده است، یعنی سه سال پیش، بایدن دیگر هیچ سفری به هیچ یک از این دوکشور نداشته است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.