گازوییل ایران از سال جاری به تاجیکستان و ارمنستان صادر می شود

double-quot

تهران – جارپرس -معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: گازوییل ایران از سال جاری به بازارهای جدید مانند تاجیکستان و ارمنستان صادر می شود.

کد خبر : 10033
تاریخ انتشار : شنبه 30 خرداد 1394 - 11:50
گازوییل ایران از سال جاری به تاجیکستان و ارمنستان صادر می شود

 

به گزارش جارپرس از ایرنا، افزایش تولید گاز کشور باعث کاهش میزان مصرف سوخت مایع در نیروگاه ها و صنایع عمده شده و در نتیجه حجم بالایی از انواع سوخت مایع در داخل کشور بدون استفاده مانده که قرار است به کشورهای دیگر صادر شود.

گازوییل، گاز مایع، نفت سفید و نفت کوره از انواع فرآورده های نفتی هستند که صادرات آنها به کشورهای همسایه شروع شده و قرار است در ماه های آینده میزان صادرات آنها افزایش بیشتری داشته باشد.

منصور ریاحی در این خصوص می گوید: با توجه به وجود مازاد عرضه در فرآورده های نفت گاز، گاز مایع (ا. پی.جی)، نفت سفید و نفت کوره در کشور، شرکت ملی پخش صادرات انواع فرآورده نفتی را در دو بخش دریا و خشکی در دستور کار قرار داده است.

وی درباره سوخت رسانی به کشتی ها در آبهای آزاد (بانکرینگ) نیز گفت: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن رشد قابل توجهی در این بخش داشت و انتظار می رود امسال نیز بتواند این روند فزاینده در بانکرینک را ادامه دهد.

وی افزود: صادرات فرآورده های نفتی در خشکی از جمله نفت کوره، ال پی جی و نفت سفید نیز امسال در سبد صادراتی شرکت ملی پخش لحاظ شده است.

وی از صادرات نفت گاز به کشورهای افغانستان، عراق و نخجوان خبر داد و گفت: عملیاتی شدن صادرات این فرآورده در بازارهای جدیدی چون تاجیکستان و ارمنستان نیز در سال جاری در دست انجام است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، یادآور شد: این شرکت، صادرات فرآورده های نفتی به اقلیم کردستان عراق را به صورت سه جانبه (شرکت ملی پخش، اقلیم کردستان عراق و کنسرسیوم شرکتهای خصوصی داخلی) برای صادرات روزانه ۶ میلیون لیتر نفت گاز و ٢,۵ میلیون لیتر نفت سفید پیگیری می کند و این طرح تا تیرماه امسال عملیاتی خواهد شد.

به گفته وی، شرکت ملی پخش، در نظر دارد فعالیت بازارچه های مرزی فروش سوخت کشور را به منظور کنترل قاچاق سوخت رونق بخشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.