0 نظر
75 بازدید

گاردین: درخواست استرداد آسانژ، از بایدن یک دو رو ساخته است

double-quot تهران - جارپرس - جو بایدن با درخواست استرداد جولیان آسانژ به دورویی متهم شده، زیرا همزمان با طرح این درخواست، از آزادی روزنامه‌نگاران بازداشتی در دیگر کشورها حمایت می‌کند.
کد خبر : 112979
تاریخ انتشار : شنبه 1 بهمن 1401 - 23:24
گاردین: درخواست استرداد آسانژ، از بایدن یک دو رو ساخته است

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از وبسایت روزنامه گاردین، پویش فشار بر جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا برای لغو اتهامات جولیان آسانژ، بنیان‌گذار وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس، به واشنگتن رسید.

در روز جمعه، کارشناسان حقوقی و حامیان جولیان آسانژ تحت عنوان «دادگاه بلمارش» در واشنگتن، پایتخت آمریکا تجمع کردند. نام این گردهمایی با اشاره به زندان امنیتی «بلمارش» در لندن انتخاب شد، زندانی که آسانژ در آن محبوس است.

این کارشناسان اعلام کردند که آسانژ نه یک جاسوس، بلکه یک روزنامه‌نگار و ناشر است که باید تحت قوانین آزادی بیان آمریکا، مورد حفاظت قرار گیرد.

سرکو هوروات، رئیس این مجمع و یکی از بنیانگذاران «جنبش دموکراسی اروپا ۲۰۲۵» به اظهارات بایدن در کارزار تبلیغاتی انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا اشاره کرد که خواستار آزادی روزنامه‌نگاران زندانی سرتاسر جهان شده بود. بایدن این اظهارات را با اشاره به گفته توماس جفرسون، سومین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا مطرح کرد. جفرسون باور داشت که «آزادی آمریکا به آزادی مطبوعات وابسته است و محدود کردن آن، مساوی از بین بردنش است».

هوروات گفت: بایدن معمولا از آزادی مطبوعات حمایت می‌کند، اما همزمان خواستار محاکمه جولیان آسانژ است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.