کیفیت هوای پایتخت در آستانه شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفت

double-quot
تهران – جارپرس -معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: کیفیت هوای تهران با افزایش شاخص آلایندگی و با قرار گرفتن بر روی عدد ۹۹ در آستانه شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفت.
کد خبر : 19196
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 21 بهمن 1395 - 7:52
کیفیت هوای پایتخت در آستانه شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفت

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، بر اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی، شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد) (حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.
محمد رستگاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کیفیت هوای شهر تهران در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت هشت صبح امروز، با افزایش چهار عددی میزان غلظت میانگین آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲٫۵ میکرون، بر روی عدد ۹۹ و در آستانه شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.
وی اظهار کرد: در این مدت میزان غلظت آلاینده منوکسید کربن نیز از ۴۰ به ۳۸ کاهش و ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون نیز از ۵۸ به ۶۴ افزایش داشته است.
رستگاری خاطرنشان کرد: ایستگاه های فرمانداری شهرری (منطقه ۲۰) با ۱۵۳، پاسداران (منطقه سه) با ۱۴۳ و شادآباد (منطقه ۱۸) با ۱۴۰ آلوده ترین مناطق شهر تهران در ۲۴ ساعت گذشته بودند.
وی گفت: ایستگاه های گلبرگ (منطقه هشت) با شاخص ۵۲، شهرداری منطقه ۲ با شاخص ۶۳ و بوستان شکوفه (منطقه ۱۴) با شاخص ۶۷ سالم ترین هوا را در این مدت داشته اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.