کوهکن: عاقلانه است که نظام برای سربازان مازاد، ۲ سال هزینه نکند

double-quot تهران - جارپرس - یک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: عاقلانه است که نظام برای نیروهای مازادی که به وجودشان به عنوان سرباز نیازی نیست، ۲ سال هزینه نکند.
کد خبر : 82374
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 12 بهمن 1400 - 8:33
کوهکن: عاقلانه است که نظام برای سربازان مازاد، ۲ سال هزینه نکند

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، محسن کوهکن درباره مصوبه کمیسیون تلفیق برای خرید خدمت سربازی، اظهار کرد: نکته اساسی درباره این مصوبه این است که نمایندگان باید موافقت ستاد کل نیروهی مسلح را گرفته باشند، زیرا ستادکل، سیاست های دفاعی کشور را تنظیم کرده و تشخیص می دهد که به چه تعداد سرباز برای حفظ بنیه دفاعی کشور نیاز است. اگر این موافقت برای خرید خدمت گرفته نشده باشد، شورای نگهبان به آن ایراد می گیرد.

وی ادامه داد: ممکن است مجلس و ستادکل به این هماهنگی رسیده باشند که مثلا به یک چهارم یا یک پنجم نیروهای آماده اعزام به خدمت نیازی نیست، بنابراین باید تصمیم گرفته شود که درباره این افراد چه کنیم؟ یک دیدگاه می گوید که قرعه کشی میان نیروهای آماده به اعزام انجام شود که البته من معتقدم قرعه کشی برای وقتی است که با یک مشکل مواجه شویم اما به نظر من عاقلانه است که نظام برای نیروهای مازادی که به وجودشان به عنوان سرباز نیازی نیست، ۲ سال هزینه نکند.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره این انتقاد که خرید خدمت به نفع طبقات مرفه خواهد بود، خاطرنشان کرد: در دهه اول انقلاب  که قرار بود مدارس غیرانتفاعی تاسیس شود هم همین مباحث مطرح شده بود که پولدارها به این مدارس رفته و در دانشگاه قبول می شوند. در آن زمان قبولی در دانشگاه امتیاز قابل توجهی بود. پاسخی که به این دیگاه داده شد این بود که این طبقات اگر به مدارس غیرانتفاعی هم نروند، برای قبولی در دانشگاه به مدارس کنکور می روند.

کوهکن در پایان با بیان اینکه هر دو پسر من دوره خدمت خود را سپری کرده اند، گفت: ممکن است درباره خدمت سربازی گفته شود که سپری کردن این دوره اتلاف وقت است و خرید آن به نفع پولدارهاست اما اگر این دیدگاه را نپذیرید در دام این تحلیل نمی افتید که خرید به نفع پولدارهاست. من معتقدم اگر نیروی مازادی برای خدمت وجود دارد که به وجودشان نیاز نیست، نظام برای آنها ۲ سال هزینه نکند. اگر مساله بالا بودن قیمت خرید سربازی مورد انتقاد جامعه است، این مصوبه کمیسیون تلفیق می تواند در بررسی بودجه در صحن مجلس اصلاح شود البته به شرطی که قبل از آن موافقت ستاد کل نیروهای مسلح اخذ شده باشد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.