0 نظر
179 بازدید

کومرسانت: واشنگتن به دنبال استفاده از ترفندهای جنگ سرد است

double-quot تهران - جارپرس - ایالات متحده پیشنهاد به روز شده در مورد کنترل تسلیحات توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مورد اعلام توقف در استفاده از موشک‌های میان برد و کوتاه برد در اروپا را "محکوم به شکست" می‌داند و در عوض به دنبال تکرار یک تصمیم "دو طرفه" ناتو است.
کد خبر : 36228
تاریخ انتشار : شنبه 10 آبان 1399 - 12:02
کومرسانت: واشنگتن به دنبال استفاده از ترفندهای جنگ سرد است

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نوشته روزنامه کومرسانت، ابتکارعمل ۱۹۷۹ شامل استقرار تعداد زیادی موشک اتمی میان برد آمریکایی در غرب اروپا حین انجام مذاکرات موازی با اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی درباره از بین بردن این دسته از سلاح‌ها بود.

اما مقام‌های روس هشدار می‌دهند که این رویکرد کارایی ندارد و در عوض به یک رقابت تسلیحاتی می‌انجامد.

روز دوشنبه، ولادیمیر پوتین به ناتو یک پیشنهاد درباره کنترل تسلیحات اتمی ارائه کرد و گفت: اگر ناتو آماده استقرار موشک‌های میان برد و کوتاه برد در اروپا باشد، روسیه آماده چنین کاری نیست.

آندری باکلیتسکی، تحلیلگر روس در موسسه مطالعات بین الملل به روزنامه کومرسانت گفت، با چنین پیشنهادی مقام‌های روسی انعطاف پذیری فوق العاده خود را نشان داده‌اند و در عین حال، با محدود کردن حق خود برای استقرار تسلیحات در بخش مهمی از قلمروی خود نیز موافقت کردند اگرچه ناتو تمایلی به این پیشنهاد نشان نداد.

به گفته مایکل کافمن، مدیر برنامه مطالعات روسیه در مرکز تحلیل همکاری دریانوری آمریکا، پیشنهاد روسیه به این دلیل برای ناتو غیرقابل قبول است که احتمال یک ممنوعیت کامل در استقرار موشک‌های میان برد آمریکا در اروپا را در پی دارد در حالیکه روسیه هنوز می‌تواند سیستم‌های مشابهی را در غرب مستقر کند.

درضمن، مقام‌های روسی هشدار دادند که تکرار تصمیم “دو طرفه” ناتو به یک رقابت تسلیحاتی جدید منجر می‌شود.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا نیز گفت، چنین تمایلاتی به نوعی تهدید در بی ثباتی امنیت منطقه ای و جهانی است و به افزایش تقابل بالقوه منجر می‌شود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.