کوبا: بمباران مدرسه «الفاخوره» در غزه توسط اسرائیل، مستحق شدیدترین محکومیت است

double-quot تهران- جارپرس-وزیر خارجه کوبا جنایت رژیم صهیونیستی در بمباران مدرسه «الفاخوره» سازمان ملل متحد که پناهگاه هزاران نفر از آوارگان فلسطینی بود را «مستحق شدیدترین محکومیت» دانست.
کد خبر : 136072
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 آبان 1402 - 12:04
کوبا: بمباران مدرسه «الفاخوره» در غزه توسط اسرائیل، مستحق شدیدترین محکومیت است

به گزارش روز دوشنبه جارپرس از ایرنا به نقل از خبرگزاری پرنسا لاتینا، برونو رودریگس وزیر امور خارجه کوبا از طریق حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد که این اقدام عامدانه رژیم صهیونیستی که به کشته و زخمی شدن ده‌ها غیر نظامی منجر شد، مستحق شدیدترین محکومیت است.

وی افزود رژیم اسرائیل به بی‌توجهی به جان غیرنظامیان ادامه می‌دهد و این نقض آشکار قوانین بین‌المللی بشردوستانه است.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در واکنش به این جنایت جدید رژیم صهیونیستی گفت: از اینکه ۲ مدرسه آنروا در کمتر از ۲۴ ساعت در غزه مورد حمله قرار گرفت، عمیقاً شوکه شدم. ده‌ها نفر از جمله بسیاری از زنان و کودکان در حالی که در جست وجوی محلی امن در ساختمان سازمان ملل پناه گرفته بودند، کشته و زخمی شدند.

حملات هوایی رژیم صهیونیستی بسیاری از فلسطینی‌ها را که به خاطر مصون ماندن از حملات بی‌وقفه رژیم اسرائیل به غزه، در مدرسه الفاخوره در اردوگاه آوارگان جبالیه و مدرسه دیگری در تل الزعتر در شمال غزه پناه گرفته بودند، به شهادت رساند.

با گذشت یک هفته از بمباران‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها، وزارت امور خارجه کوبا با تاکید بر تشدید خشونت‌ها به عنوان «پیامد دهه‌ها اقدامات اسرائیل در اشغال و استعمار غیرقانونی»، «فراخوانی فوری برای آتش‌بس و همچنین تسهیل فوری ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه» را مطرح کرد.

وزارت امور خارجه کوبا از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا با ممانعت از وتوی مکرر اقدامات این شورا که صلح، امنیت و ثبات منطقه‌ای را تضعیف می‌کند، به وظایف خود عمل کرده و به مصونیت اسرائیل، قدرت اشغالگری که ایالات متحده در طول تاریخ با آن همدست بوده، پایان دهد.

میگل دیاز کانل رئیس‌جمهوری کوبا نیز به تازگی در تایید اظهارنظر خود مبنی بر اینکه این کشور «همیشه در کنار آرمان مردم فلسطین بوده و خواهد بود» با دانشجویان فلسطینی مشغول تحصیل در رشته پزشکی در کوبا دیدار کرد.

کوبا در موارد متعدد حمایت بی قید و شرط خود از حق فلسطین برای داشتن یک کشور آزاد و مستقل، با پایتختی در بیت المقدس شرقی و در مرزهای قبل از ۱۹۶۷ را ابراز کرده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.