کنگره بین المللی زنبور عسل در البرز

double-quot
کرج – جارپرس – نخستین کنگره بین المللی و نهمین کنگره پژوهشی زنبور عسل ایران امروز، چهارشنبه ششم بهمن ماه کار خود را در موسسه تحقیقات علوم دامی کشور واقع در کرج آغاز کرد.
کد خبر : 18802
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 بهمن 1395 - 5:37
کنگره بین المللی زنبور عسل در البرز

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، دبیر اجرایی نخستین کنگره بین المللی و نهمین کنگره ۲ روزه پژوهشی زنبور عسل ایران در حاشیه برگزاری این کنگره گفت: این کنگره با هدف انتقال آخرین یافته های علمی و پژوهشی در صنعت زنبور عسل و همچنین تبادل نظر با صاحبنظران داخلی و خارجی دراین صنعت برگزار شده است.
دکترناصر تاج آبادی افزود: دراین کنگره ۲۳ سخنرانی علمی طی ۲ روز ارائه خواهد شد، ضمن اینکه ۳ کمیسیون نیز با موضوعات تولیدات، پرورش و اصلاح-نژاد- آفات و بیماری های زنبورعسل- گرده افشانی و گیاهان شهدزا و گرده زا و بررسی مسائل کوچ برگزار می شود.
وی اظهار داشت: همچنین دراین کنگره مقالاتی با موضوعاتی همچون نقش زنبورعسل درگرده افشانی و افزایش محصولات زراعی، باغی، احیاء مراتع و حفظ محیط زیست، شناسایی گیاهان مورد استفاده زنبورعسل در مناطق مختلف کشور، تحقیقات اقتصادی اجتماعی و بازاریابی، زنبورداری و توسعه شهری و روستایی صنعت زنبور داری ارایه می شود.
وی همچنین با اشاره به بیولوژی زنبور عسل به عنوان یکی دیگر از موضوعات مورد بحث در این کنگره علمی، گفت: کار آفرینی در زنبورداری، زنبورعسل در ادیان و ادبیات، ژنتیک و اصلاح نژاد زنبورعسل، پرورش و تغذیه زنبورعسل، تأثیر تغییرات آب و هوایی، خشکسالی و گردوغبار روی بیولوژی زنبورعسل و تولیدات آن و زیست شناسی و رفتار شناسی زنبورعسل از دیگر موضوعات مقالات مورد ارایه است.
تاج آبادی، بهداشت و بیماری های زنبورعسل، تولیدات و فرآورده های زنبور عسل، زنبوردرمانی و وسایل و تجهیزات صنعت زنبورداری را از دیگر سرفصل های مباحث این کنگره برشمرد.
وی اضافه کرد: به دبیرخانه این کنگره علمی حدود ۱۴۰ مقاله ارسال شده که روز اول مقالات به زبان انگلیسی و روز دوم به صورت فارسی ارایه می شود.
دبیر برگزاری نخستین کنگره بین المللی و نهمین کنگره پژوهشی زنبور عسل ایران افزود: روز گذشته ۲ کارگاه آموزشی توسط ۲ پروفسور آلمانی در زمینه اصلاح نژاد زنبورعسل و آفات و بیماریهای زنبورعسل برگزار شد.
وی اظهار داشت: در این کنگره بین المللی علاوه بر اساتید، محققان، کارشناسان، دانشجویان و دست اندرکاران زنبورعسل کشور، شرکت کنندگانی از کشورهای اروپایی و آسیایی حضور خواهند داشت که یکی از آنها رئیس جهانی انجمن های زنبور عسل است.
موسسه تحقیقاتی علوم دامی کشور در کرج مستقر است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.