کنفرانس خبری مشترک آیت الله رئیسی با نخست وزیر عراق آغاز شد

double-quot تهران- جارپرس- کنفرانس خبری مشترک رئیس جمهور کشورمان با نخست وزیر عراق آغاز شد.
کد خبر : 135593
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 آبان 1402 - 10:02
کنفرانس خبری مشترک آیت الله رئیسی با نخست وزیر عراق آغاز شد

به گزارش جارپرس ازایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در کنفرانس خبری مشترک با محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق گفت: در حوزه روابط اقتصادی گام‌های خوبی میان دو کشور برداشته شده است.

وی افزود: در حوزه مسائل اقتصادی توسعه روابط تجاری با ساخت شهرک های صنعتی مرز دو کشور و همکاری های دو کشور در جهت تولید از گام‌هایی است که برداشته شده است. باید از تلاش دولت عراق برای خط ریلی شلمچه بصره که یکی از کریدورها و مسیرهای بسیار مهم است که راه اندازی آن برای دو کشور منافع بسیار دارد، تشکر می‌کنم.

رئیس جمهور درخصوص موضع مشترک دو کشور نسبت به موضوع فلسطین و مظلومیت مردم فلسطین گفت: همکاری‌های دو کشور و مذاکراتی که قبل از این نشست بین دو کشور بوده است مواضع مشترک بین دو کشور را نسبت به موضوع فلسطین مورد توجه قرار می‌دهد.

آیت‌الله رئیسی بیان کرد: معتقدیم هر چه سریع‌تر باید بمباران‌ها قطع شود و آتش‌بس شود و هرچه سریع‌تر امداد و کمک به مردم مظلوم و مقتدر غزه انجام شود. این جنایت هولناک و جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی و کودک‌کشی است که امروز به دست رژیم صهیونیستی و با حمایت آمریکایی‌ها و برخی از کشورهای اروپایی انجام می‌شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: رژیم صهیونیستی فروریخته و آمریکایی ها می خواهند ان را سر پا نگه دارند ، این شکست مفتضحانه رژیمن صهیونیستی را جنایت علیه بشریت نمی تواند جبران کند.

امروز کشورهای اسلامی در برابر خدا و آنانی که به تاریخ اعتقاد دارند به تاریخ و آنانی که به وجدان بشری اعتاقاد دارند به وجدانف نمی توانند به سکوتشان در برابر این جنایات پاسخگو باشند.

لذا هر گونه اقدامی که در سطح کشورهای اسلامی، در سطح کشورهای منطقه و بین الملل برای بازدارندگی رژیم صهیونیستی و هیات حاکمه امریکا برای قتل و کشتار مردم بیگناه مظلوم و مقتدر غزه انجام شود همکاری و حمایت می کنیم.

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.