کمیسیون صنایع گزارشی از حادثه معدن گلستان به مجلس ارائه کند

double-quot

تهران – جارپرس -رئیس مجلس شورای اسلامی از کمیسیون صنایع و معادن مجلس خواست ضمن بررسی همه‌جانبه حادثه معدن گلستان سهم متخلفان را روشن کند.

کد خبر : 20661
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 19 اردیبهشت 1396 - 6:46
کمیسیون صنایع گزارشی از حادثه معدن گلستان به مجلس ارائه کند

به گزارش جارپرس به نقل از تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۱۹ اردیبهشت) قوه مقننه در نطق پیش از دستور خود ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و در پیش بودن سالروز ولادت حضرت ولیعصر(عج) گفت: حادثه دردآور معدن در گلستان باعث شد همه ملت عزادار شوند.

وی با بیان اینکه از تلاش‌های همه مسئولان ملی و استانی که در جهت کمک به کارگران تلاش کردند، تشکر می کنم، ادامه داد: از همکار محترم آقای ابراهیمی نماینده مردم آزادشهر و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس که از لحظات اولیه حادثه معدن استان گلستان هیئتی را برای بررسی موضوع اعزام کردند، سپاسگزاری می کنم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لازم است کمیسیون صنایع مجلس بررسی همه جانبه درخصوص این موضوع و تخلفات صورت گرفته انجام دهد و روشن کند چرا ایمنی لازم در معدن وجود نداشته است و اینگونه کارگران در معرض خطر قرار گرفتند و بخش نظارتی دستگاه های ملی و محلی چرا به خوبی عمل نکرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: این گزارش هم برای روشن شدن ابعاد این حادثه و سهم متخلفان مهم است و هم برای آینده کارگران معادن و رعایت ضوابط ایمنی آنها. بنابراین از کمیسیون صنایع و معادن مجلس مجدداً می خواهیم با دقت لازم و در اسرع وقت گزارش خود را به مجلس ارائه کند و از خداوند متعال برای درگذشتگان این حادثه علو درجات را آرزومندیم و به خانواده محترم آنان تسلیت عرض می کنیم.

لاریجانی با اشاره به بحث های مطرح شده درباره سند ۲۰۳۰ گفت: لازم است کمیسیون آموزش و تحقیقات رسیدگی و نظارت جدی کند که اولاً نظرات رهبر معظم انقلاب در اسرع وقت تحقق یابد و ثانیاً رسیدگی شود که چرا این مسیر طی و نظرات کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اخذ نشد؟ لازم است که نتیجه را به مجلس گزارش نمایند. با توجه به قانون برنامه ششم که وزارت آموزش و پرورش صرفاً موظف به اجرای سند تحول است، باید به این موضوع رسیدگی جدی شود.

وی با اشاره به بحث های مطرح شده درباره وزیر اموزش و پرورش اظهار داشت: مطالبی که معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه در مورد شرکتی بیان داشتند که ایشان در هیئت مدیره آن است. با توجه به نص صریح اصل ۱۴۱ قانون اساسی که کارمندان دولت را از حضور هیئت مدیره و مدیرعاملی شرکت های خصوصی منع می کند، لازم است کمیسیون اصل ۹۰ در اسرع وقت رسیدگی کند که وزیر و مسئولان قوه قضائیه دعوت شوند و مطالب روشن شود که چنانچه تخلفی از این اصل قانون اساسی و قوانین مربوطه صورت گرفته است، نسبت به وزیر آموزش و پرورش تصمیم گیری شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی به برخی تحرکات علیه کشورهای اسلامی اشاره کرد و افزود: فضا و مجالی برای صهیونیست‌ها فراهم شده که علیه مسلمانان اقدام کنند. برخی کشورها نیز در این دام قرار گرفتند و عامل ماجراجویی در منطقه شدند.

لاریجانی عنوان کرد: سخنان اخیر برخی مسئولان سعودی اگرچه سخیف و بی مقدار است، ولی حکایت از تلاش استکبار برای مساله سازی در منطقه دارد.

وی تصریح کرد: برخی اظهارات بی پایه مسئولان آمریکایی در موضوع هسته‌ای موید نگاه نافذ رهبری معظم است که بارها تاکید کرده‌اند با انتخابات و حضور جدی و موثر مردم این توطئه ها از بین می رود. ایران در پناه رهبری هوشمند و متحد از انواع توطئه‌ها رسته و در آینده نیز چنین است. ان‌شاء‌الله در انتخابات پیش رو هم ملت با حضور یکپارچه مقابل توطئه‌ها عزت و سربلندی کشور را تامین کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.