سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

کمیته صادرات محصولات دامی مازندران راه‌اندازی می‌شود

double-quot تهران - جارپرس-سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: کمیته صادرات محصولات دامی مازندران راه‌اندازی می‌شود و صادرات مرغ، عسل و سایر محصولات دامی در دستورکار قرار می گیرد.
کد خبر : 139506
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 17 اسفند 1402 - 11:21
کمیته صادرات محصولات دامی مازندران راه‌اندازی می‌شود

به گزارش  جارپرس، بابک مومنی در قرارگاه امنیت غذایی که به صوزت وبینار با مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به ایام پایانی سال و در آستانه ماه مبارک رمضان، نهایت تلاش خود را برای تامین اقلام اساسی بازار داشته باشیم و همه تعهدات را به طور کامل انجام دهیم.

وی ادامه داد: ۲۵۰ تن سیب، ۲۰۰ تن پرتقال، ۸۰۰ تن شکر، ۴۰۰ تن مرغ منجمد و ۱۲۰ تن گوشت قرمز منجمد از تعهدات ستاد تنظیم بازار برای تامین و توزیع در این ایام است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: صادرات مرغ مازندران به صورت جدی پیگیری می شود و از این ظرفیت برای پایداری تولید استفاده خواهیم کرد.

این مسؤول با بیان اینکه کمیته صادرات محصولات دامی مازندران راه‌اندازی می‌شود و صادرات مرغ، عسل و سایر محصولات دامی در دستورکار قرار می گیرد، افزود: هیچ واحد مرغداری در استان نباید مرغ بالای ۴۶ روز داشته باشد و همه واحدها باید مرغ ها را تخلیه کنند و به کشتارگاه‌های استان ارسال کنند و روند تخلیه مرغ از مرغداری‌ها به صورت روزانه رصد و پایش می شود.

مومنی خاطرنشان کرد: به هر میزان مازاد مصرف مرغ در استان داشته باشیم قابل عرضه به میدان بهمن تهران است و نگران میزان تولید مرغ در استان نیستیم.

وی با بیان اینکه با توجه به خرید برنج در مراکز تعیین شده استان، قیمت این محصول منطقی شده و کشاورزان از این فرصت برای فروش برنج خود استفاده کنند، نظارت بر خرده فروشی‌ها بر عهده اتاق اصناف و زیرمجموعه سازمان صمت است و جهاد کشاورزی در کنار این مجموعه ها نسبت به کنترل قیمت ها اقدام می کند و همکاری خواهد داشت.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: غرفه های عرضه مستقیم برنج برای اتحادیه های تعاونی روستایی در میادین میوه و تره بار تهران و سایر کلان‌شهرها دایر می شود تا برنج با نرخ مناسب به دست مصرف کنندگان برسد.

این مسؤول با اشاره به اینکه تکریم ارباب رجوع از سطح مراکز تا ستاد سازمان از تاکیدات مهم و رویکردهای دولت مردمی است، ادامه داد: مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها شخصا پیگیر تنظیم بازار و کود شیمیایی در شهرستان باشند و روزانه موضوعات را رصد و پایش داشته باشند.

مومنی بیان کرد: با واحدهای تولیدی محصولات اساسی که با سیاست ها و برنامه های تنظیم بازار همکاری و هماهنگی نداشته باشند بشدت برخورد می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.