0 نظر
102 بازدید

کمک ۳۲۷ میلیون دلاری بشردوستانه آمریکا به افغانستان

double-quot تهران - جارپرس - بلینکن اعلام کرد، آمریکا در حال تامین بسته دیگر کمک‌های بشردوستانه به افغانستان به مبلغ ۳۲۷ میلیون دلار است.
کد خبر : 102149
تاریخ انتشار : شنبه 2 مهر 1401 - 12:44
کمک ۳۲۷ میلیون دلاری بشردوستانه آمریکا به افغانستان

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: این کمک‌های واشنگتن به حمایت از پاسخ‌های بشردوستانه گسترده در افغانستان و کشورهای همسایه از طریق سازمان‌های بشردوستانه بین‌المللی، از جمله صندوق جمعیت ملل متحد، سازمان بین‌المللی مهاجرت و سایر شرکای اجرایی در منطقه ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: تعهد ما در قبال مردم افغانستان ادامه‌دار است. ما برای مردم نیازمند بدون در نظر گرفتن جنسیت، نژاد، وضعیت توانایی، مذهب یا حرفه آنها کمک در نظر می‌گیریم.

این دیپلمات ارشد آمریکایی همچنین افزود، این صندوق مالی شامل ۱۱۹ میلیون دلار از سوی اداره جمعیت، مهاجرت و پناهجویان وزارت خارجه و ۲۰۸ میلیون دلار دیگر هم از سوی اداره کمک‌های بشردوستانه آژانس توسعه بین‌الملل آمریکاست.

وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد، این کمک مالی برای ارائه کمک‌های نقدی، سرپناه، مراقبت‌های بهداشتی و درمان و کمک‌های ادغام مجدد برای افراد آواره داخلی در افغانستان یا کسانی که از این کشور جنگ زده فرار کرده‌اند، استفاده خواهد شد.

کمک‌های مالی آمریکا به افغانستان از زمان روی کار آمدن مجدد طالبان در ۱۵ اوت ۲۰۲۱ در مجموع به ۱.۱ میلیارد دلار رسیده است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.