0 نظر
142 بازدید

کمک مالی کره جنوبی برای رسیدگی به وضعیت پناهجویان افغان در ایران

double-quot تهران - جارپرس - سفیر کره جنوبی در تهران یک توافقنامه همکاری با نمایندگان آژانس پناهجویان و صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل در ایران برای کمک مالی به پناهحویان افغان در ایران امضا کرد.
کد خبر : 77361
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 آذر 1400 - 14:41
کمک مالی کره جنوبی برای رسیدگی به وضعیت پناهجویان افغان در ایران

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، آژانس پناهجویان سازمان ملل و صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) با انتشار بیانیه ای از کمک دو ونیم میلیون دلاری کره جنوبی به پناهجویان افغان در ایران قدردانی کردند.

بنابر گزارش وب سایت رسمی سازمان ملل، یون کانگ هیون، سفیر جمهوری کره جنوبی در ایران امروز (چهارشنبه) در حضور استفان پریزِنِر هماهنگ کننده سازمان ملل در ایران یک توافقنامه همکاری با آژانس های پناهجویان و کودکان سازمان ملل برای کمک به پناهجویان افغان در ایران امضا کرده است.

سفیر کره جنوبی پس از امضای این توافقنامه گفت که سئول پشتیبان همیشگی سازمان ملل و ایران به عنوان میزبان این پناهجویان باقی خواهد ماند و اکنون با اختصاص دو ونیم میلیون دلار دیگر، مجموع کمک های کره جنوبی برای رسیدگی به امور پناهجویان افغان در ایران به ٣٠ میلیون دلار رسیده است.

وی ادامه داد: من صمیمانه امیدوارم که کمک مالی امروز به مقابله با بحران و بهبود استانداردهای زندگی افغان های تازه وارد (به ایران) کمک کند.

همچنین استفان پریزنر اظهار داشت: آژانس های سازمان ملل برای کمک به ایران به منظور رسیدگی به وضعیت این پناهجویان به بهترین شکل ممکن تلاش خواهند کرد. ما از افزایش مشارکت کره جنوبی برای کمک به حل این بحران در ایران و همچنین منطقه خرسند و قدردان آن هستیم.

بنابر گزارش سازمان ملل، ایران در حال حاضر میزبان حدود سه ونیم میلیون پناهجوی افغان است و در طول بیش از چهل سال گذشته امکان دسترسی آنها به خدمات بهداشتی و پزشکی، آموزش و فرصت های معیشتی را فراهم کرده است.

همچنین برآورد می شود که در سال جاری نیز حدود ٣٠٠ هزار افغان وارد خاک ایران شده اند و آژانس پناهجویان سازمان ملل تنها توانسته است ٢۵ هزارو ۵٠٠ تن از آنها را برای ارائه کمک شناسایی کند. انتظار می رود که باتوجه به وخیم تر شدن اوضاع در افغانستان شمار این پناهجویان برای ورود به ایران افزایش یابد، از این رو آژانس های سازمان ملل در ایران باید برای کمک به این افراد آمادگی بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.