0 نظر
194 بازدید

کمپین ترامپ خواستار بازشماری بخشی از آرا در ویسکانسین شد

double-quot تهران - جارپرس - رئیس جمهوری کنونی آمریکا قصد ارائه درخواست بازشماری بخشی از آرا در ایالت ویسکانسین را دارد؛ ایالتی که رقیب دموکراتش در آن با اختلاف حدود ۲۰ هزار رای برنده محسوب شده است.
کد خبر : 38373
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 29 آبان 1399 - 14:11
کمپین ترامپ خواستار بازشماری بخشی از آرا در ویسکانسین شد

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، کمپین دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی آمریکا ساعاتی پیش از ضرب الاجل روز چهارشنبه با ادعای نقض مقررات گفت که خواستار بازشماری آرا در دو بخش میلواکی و دِین است.

ترامپ ادعاهای غیرمستندی از تقلب در انتخابات مطرح کرده و از کلید زدن فرآیند انتقال قدرت به جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب خودداری کرده است.

بایدن تاکید دارد که تاخیر در فرآیند انتقال قدرت به تلاش دولت او برای مقابله با همه گیری ویروس کرونا لطمه خواهد زد.

کمپین ترامپ شکایات متعددی را علیه نتایج در ایالت‌های سرنوشت ساز مطرح کرده است، هرچند مقام‌های انتخاباتی می‌گویند شواهدی از نقض قابل توجه مقررات وجود ندارند.

شمارش آرا تا این لحظه نشان می‌دهد که بایدن با اختلاف ۳.۶ درصد یا ۵.۶ میلیون رای برنده آرای عمومی شده است. براساس سیستم کالج انتخاباتی که تعیین کننده نتیجه است وی ۳۰۶ رای در مقابل ۲۳۲ رای برای ترامپ به دست آورده است درحالی که به ۲۷۰ امتیاز نیاز دارد.

ترامپ برای پیروزی در انتخابات باید موفق شود نتایج را در حداقل سه ایالت به نفع خود تغییر دهد که تحلیلگران می‌گویند امری بی‌سابقه خواهد بود. در حال حاضر بازشماری دستی آرا در ایالت جورجیا در جریان است؛ جایی که بایدن ۱۴ هزار رای جلوست.

براساس قوانین ویسکانسین ترامپ حق درخواست بازشماری را دارد چون فاصله بایدن از وی از یک درصد کمتر است. با این حال کمپین وی باید هزینه این بازشماری را بپردازد.

مقام‌های ایالتی روز چهارشنبه گفتند که سه میلیون دلار از کمپین ترامپ به عنوان هزینه بازشماری که انتظار می‌رود دو هفته طول بکشد دریافت کرده‌اند.

کمیسیون انتخاباتی ویسکانسین دوشنبه گفت که بازشماری کامل آرا احتمالا ۷.۹ میلیون دلار هزینه خواهد داشت.

ترامپ در درخواست خود برای بازشماری نسبی آرا ادعا کرد که برگه‌های رای غیابی – که به صورت پستی ارسال شده – دستکاری شده و صدور آنها اشکال داشته است و به علاوه مقررات شناسایی هویت رای دهندگان زیر پا گذاشته شده است. اما هیچ شواهدی برای این ادعاها ارائه نکرد.

به گزارش نشریه سنتینل، میلواکی و دِین که هر دو به طور سنتی به دموکرات‌ها گرایش دارند در مجموع بیش از یک سوم آرای بایدن در ویسکانسین را به صندوق‌ها ریخته‌اند.

تازه‌ترین اقدام در ویسکانسین یک روز بعد از آن است که ترامپ کریستوفر کِرِبز، مدیر ارشد امنیت سایبری و زیرساخت وزارت امنیت داخلی (سیزا) را برکنار کرد.

کریس کربز گفته بود هیچ شواهدی از تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر وجود ندارد.

چهار روز پیش، واحد زیر نظر کربز به همراه چندین نهاد تخصصی امنیت سایبری در بیانیه‌ای گفته بودند هیچ تقلب و جابه‌جایی کامپیوتری در آرا رخ نداده است.

کار اداره زیر نظر کربز مقابله با تهدیدات احتمالی سایبری است. همچنین این اداره در انتخابات، برای انجام کارهای سیستم رای گیری با مقام‌های محلی و ایالتی نیز هماهنگ بوده است.

کمپین ترامپ برای حل کلیه اختلافات بر سر انتخابات تا روز ۸ دسامبر وقت دارد. نتایج رسمی باید تا پیش از نشست کالج انتخاباتی آمریکا در روز ۱۴ دسامبر تایید شود.

در همین حال کمپین بایدن می‌گوید انتظار دارد ایالت جورجیا روز چهارشنبه بعد از بازشماری آرا، همان نتایجی که در شمارش اولیه به دست آمده بود را تایید کند. اگر این طور شود یک دموکرات برای اولین بار بعد از ۲۸ سال در این ایالت برنده شده است.

براساس شمارش اولیه بایدن با اختلاف ۱۴ هزار رای در این ایالت برنده شده بود.

کمپین ترامپ روز چهارم نوامبر – یک روز بعد از رای گیری – طی شکایتی خواستار تعلیق شمارش آرا در جورجیا شده بود چون ادعا می‌کرد فرآیند جمع آوری و شمارش آرا مشکلاتی داشته است اما یک قاضی روز بعد آن شکایت را رد کرد.

ترامپ روز سه شنبه هم در پنسیلوانیا متحمل شکست دیگری شد، چون دیوان عالی این ایالت استدلال کمپین او دایر بر اینکه ناظرانش از حقوق کافی برای نظارت بر شمارش آرا در فیلادلفیا محروم بودند را رد کرد.

در همین حال حزب جمهوری خواه در ایالت نوادا به همراه کمپین ترامپ شکایت دیگری را برای به چالش کشیدن پیروزی بایدن در آنجا مطرح کرد.

این حزب – بدون ارائه شواهد – ادعا می‌کند که “تقلب و دستکاری نتایج در انتخابات نوادا را بی‌اعتبار می‌کند.”

آنها از یک قاضی خواسته‌اند ترامپ را “برنده انتخابات در نوادا” اعلام کند یا در غیر این صورت نتایج را باطل کند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.