0 نظر
200 بازدید

کمبود بودجه مانع فعالیت ما در دانشگاه نشد/با جدیت، ایثار و روحیه انقلابی گری ادامه می دهیم

double-quot
بابلسر – جارپرس – رئیس دانشگاه مازندران در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان گفت: بی پولی و کمبود بودجه مانع فعالیت و کار ما نشد و با جدیت، ایثار و روحیه انقلابی گری کارها را ادامه می دهیم.

کد خبر : 26438
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 مرداد 1397 - 4:40
کمبود بودجه مانع فعالیت ما در دانشگاه نشد/با جدیت، ایثار و روحیه انقلابی گری ادامه می دهیم

دکتر سیدخلاق میرنیا در نشست خبری که با حضور هیئت رییسه دانشگاه مازندران به مناسبت روزخبرنگار در بابلسر برگزار شد افزود: متخصصین علوم توسعه بر این باورند که نبود رسانه در جامعه موجب بروز ناهنجاری های احتمالی اجتماعی خواهد شد. اگر در جامعه ای خبرنگار و یا رسانه ای آزاد باشد و بطور شفاف و آزادانه فعالیت کنند در آن جامعه هیچ ناهنجاری و اشکالی مانند: تنبلی، رکود، اختلاس، دزدی و دروغ وجود نداشته و اتفاق نخواهد افتاد.

دکتر میرنیا حضور خبرنگار در جامعه را به عنوان یک اهرم نگه دارنده مدیران و مسئولین برای پرهیز از گناه، خطا، تنبلی و تن پروری دانست و از این دیدگاه حضور رسانه در جامعه را بسیار مغتنم برشمرد.
رئیس دانشگاه مازندران در این جلسه با بیان اینکه در حوزه دانشگاه مازندران خبرنگاران موظفند در حیطه مسئولیت حقوقی و مدنی نظارت داشته باشند اظهارداشت: خبرنگاران مشکلات احتمالی موجود را قبل از رسانه ای شدن از ما بپرسند و در صورت عدم پاسخگویی آن مشکل را رسانه ای کنند.
وی حضور و جمع خبرنگاران را در دانشگاه مازندران، نشان از پاسخگویی خود و کارکنان دانست و اذعان داشت: هدف ما پاسخگویی به اقداماتی است که در دانشگاه مازندران صورت می گیرد و هیچ چیز پوشیده ای در این میان بین ما، مردم و قانون وجود ندارد به همین دلیل خیلی شفاف و راحت با همه مواجه می شویم.
میرنیا در این جلسه خبرنگاران را کمک کار خود در جهت بیان مشکلات و رفع آن دانست.
او در ادامه تصریح کرد: با توسعه ناهنجار و بی رویه آموزش عالی در کشور که موجب بروز مراکز مدرک سازی شد، امیدواریم دولت محترم آمایش آموزش عالی را در سطح کشور به خصوص در استان مازندران اجرا کند تا با اجرای آن بسیاری از نارسایی ها در آموزش عالی از بین رود.
دکتر میرنیا با هشدار به اینکه جلوی هرگونه اجحاف علم، علوم و مدرک های بی رویه را خواهم گرفت بیان داشت: امیدوارم وزارت علوم بتواند آمایش آموزش عالی را با جدیت اجرا کند.
رئیس دانشگاه مازندران گفت: برخی مدیران موانع زیر پایشان گیر می کند اما من جز مدیرانی هستم که از موانع موجود و مصنوعی پریده و خود را نجات می دهم. هیچ چیز جز قانون مانع من نمی شود.
به گفته او: هیچ مشکلی در اداره کشور وجود ندارد، بلکه سو مدیریت و عدم در نظر گرفتن مصلحت سیستم مشکل اصلی آن می باشد.
میرنیا تاکید کرد: بستر را برای جوانه زدن نخبه ها، فکرها و استعدادها در دانشگاه ها آماده کنیم.
او ادامه داد: دانشگاه مازندران جز معدود دانشگاهایی است که با قدمت مناسب نسبت به دانشگاه های مشابه از توسعه حداقل کمی مناسب برخوردار نبود از این رو در بدو ورودم به دانشگاه مازندران تصمیم گرفتم با تلاش همکارانم کمبودهای موجود را برطرف کنم که تا اندازه ای موفق بودیم ولی هنوز به آن نقطه مطلوب راه زیادی داریم که امیدواریم با این صبوری و کمبود بودجه بتوانیم این مسیر را طی کنیم.
رئیس دانشگاه مازندران اذعان داشت: تا به امروز کمبود بودجه مانع کار من نشد. با عشق، ایثار و جدیت و روحیه انقلابی گری مانند افرادی که با دست خالی جلوی مرزها ایستاده اند می شود جهاد و کار کرد.
بر اساس این خبر، دکتر سیدخلاق میرنیا از جمله مدیران موفق و توانمندی است که از زمان حضور خود در دانشگاه مازندران، چه در این چندسال و چه در ادوار گذشته باعث شکوفایی و پیشرفت های چشمگیر در دانشگاه مازندران شده است.
نمونه ای از شاخص ترین اقدامات قابل تحسین این مدیر جهادی می توان به: احداث درمانگاه و ایستگاه آتش نشانی، ساماندهی زمین باقرتنگه و راه دسترسی به دریا و در اختیار قراردادن زمین ورزشی به ۷۰۰ ورزشکار نوجوان و جوان بابلسری در قالب مدارس و باشگاه های فوتبال جز امکاناتی است که شهروندان بابلسری می توانند از آن بهره مند شوند.
همچنین، ساماندهی و تجهیز خوابگاه شهید نواب صفوی به عنوان سرای دانشجویی دانشگاه مازندران با امکان دسترسی به دریا و اجرای طرح ساحل پاک با رعایت موارد قانونی (حریم ۶۰ متر دریا) در راستای استفاده دانشجویان، کارکنان دانشگاه و خانواده های آنان از دیگر اقدامات اخیر در این دوره از ریاست دکتر میرنیا می باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.