کلیسای استرالیا به اتهام آزار جنسی کودکان ۲۱۳ میلیون دلار جریمه شد

double-quot
کوالالامپور- جارپرس – تحقیقات پیرامون پرونده آزار جنسی حدود چهار هزار و ۵۰۰ کودک در ۳۵ سال گذشته توسط مقامات کلیسا در استرالیا، باعث جریمه ۲۱۳ میلیون دلاری کلیسای کاتولیک در این کشور شد.

کد خبر : 19378
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 28 بهمن 1395 - 6:41
کلیسای استرالیا به اتهام آزار جنسی کودکان ۲۱۳ میلیون دلار جریمه شد

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، کلیسای کاتولیک استرالیا این جریمه را به عنوان غرامت باید برای درمان و دیگر هزینه های مرتبط با تجاوز جنسی کودکان در ۳۵ سال گذشته پرداخت کند.
به نوشته روز پنجشنبه تارنمای شبکه خبر آسیا، ‘گایل فورنس’ وکیل مدافع کمیسیون سلطنتی دولتی استرالیا در گزارشی اعلام کرد میانگین تاخیر برای شکایت در مورد سوء استفاده های انجام شده علیه مقامات کلیسا، ۳۳ سال بوده است.
به گفته وی، تجربه کمیسیون سلطنتی این است که بسیاری از قربانیان به دلیل موانع مختلف از ارائه گزارش به مقامات و یا نهادهای مسئول خودداری کرده اند.
کمیسیون سلطنتی استرالیا قدرتمندترین مرکز تحقیقات این کشور است که می تواند با استفاده از روش های مختلف مردم را مجبور به شهادت کند و توصیه هایی مبنی بر انجام تغییرات قانونی ارائه و اتهام هایی جنایی را مورد بررسی قرار دهد.
پرونده این تحقیقات از سال ۲۰۱۳ گشوده شد و تحقیقات پیرامون آزار جنسی کودکان در سازمان های ورزشی، دولتی و مذهبی از جمله وظایف این کمیسیون عنوان شده است.
جلسات دادگاه پیرامون این پرونده که بر کلیسای کاتولیک تمرکز دارد، پیشتر عنوان کرده بود که هفت درصد از کشیش هایی که در فاصله سال های ۱۹۵۰ تا ۲۰۱۰ در استرالیا کار کرده اند متهم به آزار جنسی کودکان هستند که تنها تعداد کمی از آنها مورد تعقیب قرار گرفته اند.
این گزارش بر اساس تحلیل داده هایی ارائه شده است که در اختیار مقامات کلیسا قرار دارد.
‘جورج پیل’ ارشدترین مقام کلیسای کاتولیک در استرالیا سال گذشته اعلام کرد کلیسا با رد این اعتقاد که آزار جنسی کودکان وجود دارد و انتقال کشیشان از یک محله به محله دیگر و همچنین مشاوره بیش از اندازه با کشیشان به منظور ارائه راه حل، گزینه هایی ‘مصیب بار’ و ‘مملو از اشتباه’ دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.