0 نظر
150 بازدید

کلیات طرح الزام دولت به تعیین سرفصل جنایات آمریکا در کتب درسی تصویب شد

double-quot

تهران- جارپرس-نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح الزام دولت به تعیین سرفصل جنایات آمریکا در کتب درسی موافقت کردند.

کد خبر : 31283
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 آبان 1398 - 6:50
کلیات طرح الزام دولت به تعیین سرفصل جنایات آمریکا در کتب درسی تصویب شد

نمایندگان در جلسه علنی امروز-دوشنبه-مجلس شورای اسلامی با ۱۸۰ رای موافق ۶ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۱۲ نماینده حاضر در جلسه، کلیات طرح الزام دولت به تعیین سرفصل جنایات آمریکا در کتب درسی را تصویب کردند.

در هنگام بررسی این طرح تعدادی از نمایندگان پیشنهاداتی را مطرح کردند که برای بررسی بیشتر و اصلاحات لازم، آن را به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ارجاع دادند تا پس از اصلاح در دستور کار مجلس قرار گیرد.

علیرضا سلیمی نماینده محلات در مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات این طرح گفت: همه ما لیست بلند جنایات آمریکا علیه ایران را می‌دانیم و بر این مساله واقف هستیم که اسناد لانه جاسوسی در بیش از ۷۰ صفحه چاپ شده و در اختیار ما است و نسل جدید و آینده هم باید از این لیست بلند بالای جنایات آمریکا اطلاع داشته باشند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: بررسی و کنکاش در این اسناد به ما درس‌های بسیار زیادی می‌دهد؛ همه به یاد داریم که سفارت آمریکا در ایران، اتاق فرماندهی آشوب بود، آمریکایی‌ها در ایران به دنبال نفت ما بودند و چیز دیگری از ما نخواستند؛ آمریکایی‌ها از ابتدا قابل اعتماد نبودند و گذشته، آینه آینده است و باید مراقب باشیم که مبادا تاریخ تحریف شود.

علیرضا تابش نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات این طرح در تذکری گفت: طبق آیین‌نامه برای بررسی طرح خارج از نوبت باید حداقل ۵۰ نماینده درخواست رسیدگی از رئیس مجلس داشته باشند امروز این درخواست تصویب شد البته که قبل از تصویب در مجلس این موضوع در دستورات مجلس در مانیتور نمایندگان به نمایش آمده بود؛ روندی که خلاف آیین‌نامه است.

تابش افزود: امروز روز تاریخی ۱۳ آبان است با این حجم از اقدامات خصمانه آمریکا نسبت به انقلاب اسلامی انتظار داشتیم که مجلس اقدامات بازدانده‌تر و قوی‌تری علیه آمریکا در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و سیاسی تصویب کنند البته که در همین حد هم برگ سبزی تحفه درویش است که به ملت شریف ایران عرضه می‌شود؛ همه ملت ایران در مقابله با استکبار جهانی از جمله آمریکا متحد و یکپارچه ایستاده‌اند.

مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی این طرح نطق کرد، نمایندگان در جریان بررسی این طرح و همچنین پس از پایان نطق پزشکیان و تصویب طرح الزام دولت به تعیین سرفصل جنایات آمریکا در کتب درسی پیوسته مرگ بر آمریکا را شعار می دادند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.