کلاهبرداری میلیاردی با جعل نرم افزار همراه بانک یکی از بانک‌های کشور

double-quot تهران - جارپرس - رییس پلیس فتای پایتخت از بازداشت فردی که اقدام به ساخت نرم افزار جعلی همراه بانک یکی از بانک‌های کشور و کلاهبرداری از شهروندان کرده بود، خبر داد.
کد خبر : 76175
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آذر 1400 - 21:30
کلاهبرداری میلیاردی با جعل نرم افزار همراه بانک یکی از بانک‌های کشور

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی دراین‌باره گفت:‌ مدتی قبل یکی از شهروندان با مرجوع قضایی به پلیس فتای تهران بزرگ مراجعه اعلام کرد که مبلغ ۵۰ میلیون تومان بدون اطلاع وی از حساب بانکی‌اش برداشته شده است. او اعلام کرد که در روزهای اخیر رمز کارت خود را در اختیار فروشندگان قرار نداده و حتی از فروشندگان سیار و … نیز خریدی انجام نداده که احتمال خالی کردن حسابش به وسیله اسکیمر مطرح باشد.

وی ادامه داد: در همین راستا نیز گروهی از ماموران پلیس فتا رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار داده و در جریان تحقیقات تکمیلی متوجه شدند که شاکی مدتی قبل اقدام به به روز رسانی نرم افزار همراه بانک نصب شده به روی تلفن همراه خود کرده و برای این کار نیز عبارت آخرین نسخه همراه بانک مذکور را در موتورجستجوی گوگل جستجو کرده و با ورود به اولین نتیجه یافت شده اقدام به نصبت نرم افزار جدید کرده است.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه در تحقیقات مأموران مشخص شد که نرم افزار همراه بانک نصب شده جعلی بوده  وهمین موضوع نیز سبب برداشت از حساب بانکی مالباخته شده است، گفت:‌ ماموران شناسایی طراح و استفاده کننده از این نرم افزار جعلی را در دستور کار خود قرار داده و با استفاده از شیوه‌های پلیسی و مهندسی معکوس سرانجام به ردی از طراح این نرم افزار دست پیدا کردند.

معظمی گودرزی با اشاره به اقدامات ماموران پلیس فتا برای شناسایی و دستگیری طراح این نرم افزار جعلی گفت:‌ سرانجام این فرد مورد شناسایی قرار گرفت و همزمان با آن نیز مشخص شد که افراد دیگری نیز به همین شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند. در همین راستا مجوز لازم از مقام قضایی دریافت و متهم در یکی از مناطق شمالی تهران دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.

وی با بیان اینکه از محل دستگیری این فرد نیز تعدادی تجهیزات الکترونیکی کشف و ضبط شد، گفت: متهم در مقر پلیس فتا تحت بازجویی قرار گرفت و گرچه در ابتدا سعی داشت خود را بی گناه نشان دهد اما سرانجام پس از رویارویی با ادله موجود به جرم خود اعتراف کرد و گفت که یک نرم افزار جعلی شبیه به نرم افزار همراه بانک یکی از بانک‌های رسمی کشور را طراحی کرده و با معرفی آن به جستجوگر گوگل شرایطی را ایجاد کرده که این نرم افزار در رتبه اول جستجوی گوگل نمایش داده شود.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه این فرد تا کنون به کلاهبرداری از۲۱ نفر از شهروندان اعتراف کرده است، تصریح کرد:‌ در بررسی‌های انجام شده ارزش ریالی مبلغ کلاهبرداری شده از سوی این فرد بیش از یک میلیارد تومان است.

به گفته معظمی گودرزی متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

وی همچنین به شهروندان توصیه کرد که تمامی نرم افزارهای تلفن همراه و به خصوص نرم افزارهای مالی خود را حتما از سایت اصلی بانک یا اپ استورهای معتبر در اندروید و آی او اس دریافت کرده و به نتایج جستجوی گوگلی اعتماد نکنند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.