کشف فسیل ۸۲ گونه دایناسور در چین

double-quot
پکن – جارپرس – دانشمندان و باستان شناسان چینی موفق به کشف بزرگترین گونه‌های مختلف از فسیل دایناسورها در استان «جه جیانگ» در شرق این کشور شدند.

کد خبر : 19313
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 26 بهمن 1395 - 10:39
کشف فسیل ۸۲ گونه دایناسور در چین

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، باستان شناسان چینی نزدیک به شش سال بود که بر روی این طرح اکتشافی در مکانی که به شهرک دایناسورها (پارک ژوراسیک) مشهور است، تحقیق می کردند.
آنها در نهایت اعلام کرده اند که در این شهرک و مکان زیست این حیوان موفق به کشف فسیل دستکم ۸۲ گونه از انواع دایناسورها شده اند.
از سوی دیگر باستان شناسان چینی گفته اند که این کشف شامل یافتن ۲۵ گونه از تخم های دایناسورها و نزدیک به شش گونه از دایناسورهای مختلف دیگر نیز می باشد.
دانشمندان چینی بین سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳ میلادی روی این طرح و اکتشافات کار می کردند و وزارت زمین و منابع چین به همین دلیل، دومین جایزه ویژه این وزارتخانه را امسال به این تیم تحقیقاتی داده است.
باستان شناسان چینی بر اساس گزارش روز سه شنبه تارنمای «یی سی» چین فعالیت خود در این طرح را در زمینی به مساحت ۱۱ هزار کیلومتر مربع در استان شرقی کشور انجام می دادند.
تحقیقات گسترده با استفاده از تجهیزات و فنون پیشرفته توسط دانشمندان این کشور باعث شد تا مشخص شود که این دایناسورها متعلق به دوره زمین شناسی «کرتاسه» هستند.
دوره کرتاسه بعد از« تریاس» و «ژوراسیک» سومین دوره دوران میانه‌زیستی است که در ۱۴۵٫۵ تا ۶۵ میلیون سال پیش بود و در واقع ۷۰ میلیون سال به طول انجامید و از این لحاظ طولانی‌ترین دوره در میانه‌زیستی است.
«شینگ شونگ» معاون موزه تاریخ استان «جه جیانگ» چین در خصوص کشف اخیر می گوید: ما در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدیم که گروه بزرگی از دایناسورها بین ۶۵ تا ۱۴۵ میلیون سال پیش در این منطقه زندگی می کرده اند.
دیرینه شناسان چینی، سال گذشته نیز موفق به کشف بقایای تقریبا کامل گونه ای از دایناسور «نوک اردکی» موسوم به «هادروسور» شده بودند که اعلام شد این جانور حدود ۸۰ میلیون سال پیش در این کشور می زیسته است.
آنان همچنین طی سال های ۹۴ و ۹۳ نیز به ترتیب از کشف فسیل دایناسور «شبه پرنده» مربوط به ۷۰ میلیون سال پیش و نوعی دایناسور از خانواده «تیراناسورها» با قدمت ۶۶ میلیون سال خبر داده بودند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.