0 نظر
174 بازدید

کرونا موجب رشد چند برابری مرسولات پستی شده است

double-quot تهران - جارپرس - مدیرکل پست استان فارس اعلام کرد که از چند برابر شدن مرسولات پستی در دوران شیوع همه‌گیری کروناویروس خبر داد.
کد خبر : 79564
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 دی 1400 - 8:11
کرونا موجب رشد چند برابری مرسولات پستی شده است

 

مهدی آزادی سه‌شنبه ۱۴ دی در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش ۱۳۰ درصدی ترافیک مرسوله‌های تجاری پستی استان نسبت به سال گذشته، گفت: این موضوع منجر به افزایش حجم بسته‌ای وارد شده به استان شد و با توجه به ظرفیت پستی نیاز به تلاش چندبرابری در مجموعه پستی بود که به خوبی مدیریت شد.

او همچنین با اشاره به اینکه اصل امانت داری به عنوان پیش شرط در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در مجموعه پستی استان ترافیک استان چند برابر شده است و در حالی‌که قبل از کرونا روزانه ۲ کامیون مرسوله وارد استان میشد اما بعد از کرونا این ترافیک تا ۱۷ کامیون هم تجربه کردیم.

مدیرکل پست فارس خاطرنشان کرد: حجم کالاهای وارد شده به استان در حالی است که همواره چه قبل از کرونا و جه در زمان کرونا میزان کالاهای صادره ما نصف بوده است.

آزادی با بیان اینکه با این وضعیت بحرانی پیش آمده مجموعه پست به شدت قفل شد اما فعالیت را شروع کردیم و تلاش شد جو همدلی ایجاد شود، خاطرنشان کرد: در این دوران تلاشهای موثری داشتیم و نزدیک به ۳ شیفت ستاد و سه شیفت حوزه اجرا روزهای سخت ترافیکی را مدیریت کردیم.

او با بیان اینکه علیرغم دورکاری دیگر دستگاه‌ها همکاران پستی در شرایط سخت کرونایی در محل کار حاضر بودند، به خستگی و استهلاک نیروها در این شرایط اشاره  و اضافه کرد: با توجه به فشاری کاری که وجود داشت اما تلاش کردیم که فضای ذهنی و روانی کنترل شود و این وضعیت را تا اوایل سال گذشته داشتیم و با همکاری از بحران عبور کردیم.

مدیرکل پست فارس ادامه داد: در حال حاضر شرایط پست تحت کنترل است و اگرچه با ایدهها و آرمانها فاصله داریم، اما مجموعه پست می‌تواند بخش‌های اقتصادی خرد جامعه را فعال کرده و با توجه به فارغ‌التحصیلان بخش فناوری حاضر در فارس، تاثیر خوبی در اقتصاد خانوار برجای بگذارد.

آزادی با بیان اینکه در روستاهای دور افتاده امکان سرویس دهی پستی وجود دارد، به سامانه طراحی شده که با استفاده از آن مردم بتوانند از طریق باجه‌های پست ارتباط برخط با دستگاههای مختلف داشته باشند گفت: فضای ارتباطی سابق دگرگون شده و پست خود را با این نیازها تطبیق می‌دهد.

مدیرکل پست فارس با اشاره به اینکه سال گذشته ۵۰ دستگاه وانت پراید مسقف به شبکه توزیع پست استان تزریق شده است، خاطرنشان کرد: مجموعه دستگاههای اختصاص یافته به کل استانها ۱‌۵۰ دستگاه بود که فارس سهمیه بالایی در سطح شبکه داشت.

آزادی با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده در مجموعه پست استان گفت: در چند ماه گذشته سیستم سورتینگ استان راه‌اندازی شد که در کشور اول بود. علیرغم نیاز و مطالبه و شرایطی که در سیستم توزیع کلانشهر شیراز داشتیم اما در سالهای گذشته به روش غیرحرفه‌ای ۲۰۰ موزع ما در سطح شهر پراکنده بودند که منجر به خطاها و گلایه‌های مردمی می‌شد اما این فرایند را اصلاح کردیم.

مدیرکل پست فارس همچنین با اشاره به اینکه علیرغم نبود نقدینگی و اعتبار لازم با حداقل‌ها داشته‌ها مجموعه‌ای در خیابان کاوه که بیش از آن انبار پستی بوده است را به چرخه بازگرداندیم، عنوان کرد: با این اقدام و اصلاح رویکردها دقت و تمرکز بهتری در حوزه شهر شیراز خواهیم داشت.

آزادی با اشاره به اینکه در ۹ ماه گذشته ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار ترافیک در قالب مرسولات صادره و وارده استان ساماندهی شده است، اضافه کرد: در راستای تمرکز بر تجارت الکترونیک، اشتغال جوانان و شرکت‌های استارتاپی فضاهایی ایجاد شد و سامانه و سایتهایی را رونمایی کرده‌ایم.

مدیرکل پست فارس همچنین با اشاره رشد ترافیک بیش از ۱۳۰ درصدی مرسولات تجاری استان نسبت به سال گذشته بیان کرد: با توجه به کاهش نیرو از سال ۹۳ در راستای کوچک سازی دولت در شبکه پست کاهش نیرو داشتیم اما سعی شد این موضوع را مدیریت کنیم.

آزادی با اشاره به افرایش تعداد فروشگاههای حوزه تجارت الکترونیک از سال ۹۸ از ۴۵۱ به ۶۸۰ فروشگاه گفت:  فروشگاهها را در حوزه محصولات اینترنتی توسعه دادهایم‌ که تبعات مثبتی در اشتغال و گردش مالی استان دارد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.