0 نظر
168 بازدید

کره و آمریکا حل صلح آمیز مساله هسته ای کره شمالی را خواستار شدند

double-quot

پکن-جارپرس-مذاکره کنندگان ارشد هسته ای کره جنوبی و آمریکا در جریان ملاقات با یکدیگر تاکید کردند که دو کشور درصدد حل صلح آمیز مساله هسته ای شبه جزیره کره هستند.

کد خبر : 23757
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1396 - 9:48
کره و آمریکا حل صلح آمیز مساله هسته ای کره شمالی را خواستار شدند

به گزارش جارپرس از ایرنا، این درخواست پس از آن مطرح می شود که وزارت خارجه چین در بیانیه ای از آمریکا و کره شمالی خواست برنامه توقف در برابر توقف را اجرا کنند.
چین تاکید کرده است اگر آمریکا و کره جنوبی می خواهند در حل مساله به شکل صلح آمیز گام مساعدی بردارند باید رزمایش های مشترک را متوقف کنند و کره شمالی هم متقابلا آزمایش های موشکی و اتمی را متوقف کند تا راه برای بازگشت طرفین به مذاکرات هموار شود.
همزمان چین یک هیات را روز جمعه راهی کره شمالی کرد تا در باره مساله هسته ای شبه جزیره کره و موضوع برگزاری کنگره حزب حاکم چین در ماه اکتبر با مقام های آن کشور رایزنی کند.
کره شمالی گفته است اگر قرار باشد مسائل بسیار مهم مرتبط با حق حاکمیت با این هیات مورد رایزنی قرار گیرد ، این کشور تمایلی به چنین گفت و گویی نخواهد داشت.
‘لی دو هون’ نماینده ویژه کره جنوبی در امور شبه جزیره کره و مقام ارشد مذاکرات هسته ای این کشور در کره با ‘جوزف یون’ همتای آمریکایی خود دیدار و گفت و گو کرده است.
دو طرف تصریح کرده اند تردیدی نیست طرفین به دنبال حل مسالمت آمیز مساله هسته ای شبه جزیره کره هستند و سیاست آنها بازگشت به گفت و گوها و خلع سلاح هسته ای در شبه جزیره کره است.
گزارش خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی حاکی است که هر دو مقام ارشد کره جنوبی و آمریکا خواستار گفت و گوهایی به گفته آنها معنادار و معتبر شده اند و افزوده اند از طرف های دیگر چون روسیه ، چین و اتحادیه اروپا خواسته شده است با فشار بر کره شمالی راه خلع سلاح هسته ای را هموار کنند.
دو طرف اعزام یک هیات از سوی چین برای حل مساله را بسیار مهم دانسته و گفتند که نقش چین در مسایل امنیتی آسیای شمال شرقی مهم است و این کشور می تواند به تحقق برنامه خلع سلاح اتمی کمک کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.