کره شمالی فعلا به گوام حمله نمی کند

double-quot

پکن – جارپرس – کره شمالی اعلام کرد که فعلا تهدید حمله به پایگاههای آمریکا در جزیره گوام عملی نخواهد شد مشروط بر آنکه آمریکا نیز به دنبال تشدید تنش در شبه جزیره کره نباشد.

کد خبر : 22321
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 24 مرداد 1396 - 7:17
کره شمالی فعلا به گوام حمله نمی کند

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، کره شمالی که هفته گذشته اعلام کرده بود حمله به گوام را با شلیک چهار فروند موشک بالستیک «خواسونگ ۱۲» در دست بررسی دارد، بر اساس اعلام تلویزیون مرکزی این کشور، انجام آن را به تعویق انداخته است.
رسانه های کره جنوبی روز سه شنبه به نقل از تلویزیون مرکزی این کشور اعلام کرده اند که «کیم جونگ اون» این سخنان را در جلسه ای که گزارش چگونگی حمله به گوام در اختیار وی قرار می گرفت، عنوان کرده است.
بر اساس این گزارش، رهبر کره شمالی در این نشست که به تاریخ برگزاری آن اشاره ای نشده، گفته است که آمریکا باید برای جلوگیری از وقوع درگیری میان دو کشور تصمیم درستی بگیرد.
او همچنین با تاکید بر حفظ آمادگی و افزایش توان نظامی کشورش برای حمله در صورت لزوم، گفت که مایل است زمان و وقت بیشتری صرف بررسی اقدامات آمریکایی‌ها شود قبل از آنکه برای حمله تصمیمی بگیرد.
«کیم جونگ اون» در عین حال هشدار داد، در صورتی که آمریکا به اقدامات به شدت خطرناک خود ادامه دهد تصمیم خود را تغییر خواهد داد.
کره شمالی و آمریکا طی هفته اخیر تهدیدهای لفظی علیه یکدیگر را به شدت افزایش دادند و ترامپ که تهدید کرده بود کره شمالی با «آتش و خشم » مواجه خواهد شد؛ پیونگ یانگ نیز حمله به جزیره گوام را به وی وعده داد.
در گزارشی که پیشتر از سوی خبرگزاری دولتی کره‌شمالی منتشر شد، «کیم راک گیوم» فرمانده نیروهای راهبردی این کشور اعلام کرده بود که موشک‌های خواسونگ ۱۲ ارتش با عبور از آسمان شیمان، هیروشیما و کوچی ژاپن، با طی مسافت ۳۳۵۶٫۷ کیلومتری در مدت ۱۰۶۵ ثانیه به مناطق آبی در ۳۰ تا ۴۰ کیلومتری گوام اصابت خواهد کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.