کره جنوبی، آمریکا و ژاپن ادعای فروش تجهیزات کره شمالی به روسیه را تکرار کردند

double-quot تهران- جارپرس- کره جنوبی، آمریکا و ژاپن آنچه را «تامین مهمات و تجهیزات نظامی برای روسیه توسط کره شمالی» نامیدند، محکوم کردند و مدعی شدند این گونه محموله‌های تسلیحاتی به شدت تلفات انسانی جنگ روسیه و اوکراین را افزایش می‌دهد.
کد خبر : 135141
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 4 آبان 1402 - 17:54
کره جنوبی، آمریکا و ژاپن ادعای فروش تجهیزات کره شمالی به روسیه را تکرار کردند

به گزارش  جارپرس از ایرنا از گلوب اند میل، بیانیه مشترک دیپلمات‌های ارشد کره جنوبی، ایالات متحده و ژاپن چند روز پس از آن منتشر شد که وزیر امور خارجه روسیه ادعای اخیر آمریکا مبنی بر دریافت مهمات از کره شمالی را مضحک خواند و تاکید کرد واشنگتن در اثبات این ادعا شکست خورده است.

در بیانیه مشترک پارک جین، آنتونی بلینکن و یوکو کامیکاوا، وزیران امور خارجه کره جنوبی، آمریکا و ژاپن، آمده است: ما به همکاری با جامعه بین‌المللی برای افشای تلاش‌های روسیه برای دستیابی به تجهیزات نظامی از کره شمالی ادامه خواهیم داد.

در این بیانیه آمده است: این گونه تبادل تسلیحات، که تأیید می‌کنیم بخشی از آن صورت گرفته است، به میزان قابل توجهی تلفات انسانی جنگ تجاوزکارانه روسیه را افزایش خواهند داد.

لیم سوسوک، سخنگوی وزارت امور خارجه کره جنوبی به خبرنگاران گفت، هدف، بیانیه مشترک را نشان دادن عزم سه کشور برای واکنش فعالانه به قرارداد انتقال تسلیحات که روسیه و کره شمالی برخلاف هشدارهای مکرر جامعه بین‌المللی دنبال می‌کنند، خواند.

منابع غربی از ماه پیش، زمانی که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی برای دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و بازدید از تأسیسات نظامی روسیه به این کشو سفر کرد، گمانه زنی های خود درباره انتقال تسلیحات از کره شمالی به روسیه را افزایش داده اند.

ایالات متحده، کره جنوبی و متحدانش همچنین مدعی اند کره شمالی به دنبال دریافت فناوری های پیشرفته تسلیحاتی از روسیه است تا برنامه هسته ای خود را در ازای تامین مهمات تقویت کند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در جریان سفر هفته گذشته خود به پیونگ یانگ، گفت روسیه برای حمایت «تزلزل ناپذیر» کره شمالی از جنگ این کشور علیه اوکراین ارزش قائل است. لاوروف پس از بازگشت به مسکو، اتهامات آمریکا مبنی بر انتقال تسلیحات به کره شمالی را رد کرد و گفت: آمریکایی ها مدام همه را متهم می کنند. وی اضافه کرد: در مورد شایعات اظهار نظر نمی کنم.

به گزارش گلو باند میل، چندی پیش، کاخ سفید اعلام کرد کره شمالی بیش از هزار کانتینر تجهیزات نظامی و مهمات به روسیه تحویل داده است. کاخ سفید تصاویری را منتشر کرد که به گفته خود نشان می‌دهد کانتینرها قبل از انتقال از طریق قطار به جنوب غربی روسیه، در یک کشتی با پرچم روسیه بارگیری شده‌اند.

در بیانیه امروز سئول-واشنگتن-توکیو آمده است سه کشور به دقت بر هر گونه موادی که روسیه در حمایت از اهداف نظامی کره شمالی در اختیار تین کشور قرار می دهد، نظارت می کنند.

در این بیانیه آمده است: ما عمیقاً نگران احتمال هرگونه انتقال فناوری مرتبط با موشک های هسته ای یا بالستیک به کره شمالی هستیم. این بیانیه خاطرنشان کرد: انتقال تسلیحات به/از کره شمالی ناقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل است که روسیه، به عنوان یکی از اعضای دائمی شورای امنیت، قبلاً به آن رأی داده است.

طی یک سال اخیر، کره شمالی بیش از صد آزمایش موشکی انجام داده است که بسیاری از آنها برای شبیه‌سازی حملات هسته‌ای به کره جنوبی طراحی شده‌اند. کارشناسان آمریکایی می‌گویند ارائه فناوری‌های تسلیحاتی با فناوری پیشرفته توسط روسیه به کیم جونگ اون کمک می‌کند سیستم‌های تسلیحات هسته‌ای بسیار مطمئن‌تری بسازد.

از جمله وسایل نظامی که ادعا شده کره شمالی می‌خواهد با کمک روسیه بسازد، ماهواره‌های جاسوسی است. دو تلاش اخیر کره شمالی برای قرار دادن یک ماهواره جاسوسی در مدار به دلایل فنی شکست خورد و کره شمالی وعده پرتاب سوم را در ماه جاری میلادی داده است. اما وزارت اتحاد کره جنوبی روز پنجشنبه گفت هیچ نشانه ای از پرتاب قریب الوقوع در تاسیسات پرتاب اصلی کره شمالی وجود ندارد.

در پاسخ به تحرکات هسته‌ای کره شمالی، آمریکا و کره جنوبی به تازگی مانورهای مشترک خود را گسترش داده ‌اند. چند روز پیش نیز، ارتش های کره جنوبی، آمریکا و ژاپن اولین رزمایش هوایی سه جانبه خود را در نزدیکی شبه جزیره کره انجام دادند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.