کرملین: ارائه تضمین‌های امنیتی به اوکراین خطرناک و ناقض امنیت روسیه است

double-quot تهران - جارپرس - کرملین می گوید ارائه هرگونه تضمین امنیتی به اوکراین بسیار خطرناک است و امنیت روسیه را نقض می‌کند.
کد خبر : 127847
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 تیر 1402 - 17:45
کرملین: ارائه تضمین‌های امنیتی به اوکراین خطرناک و ناقض امنیت روسیه است

به گزارش جارپرس از ایسنا به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: تضمین‌های امنیتی به کی‌یف پیامدهای منفی در پی خواهد داشت، ضمانت‌های امنیتی به اوکراین برای غرب اشتباه و «به طور بالقوه بسیار خطرناک» است. زیرا این کشورها با ارائه هر نوع تضمین امنیتی به اوکراین، در واقع اصل بین‌المللی تفکیک‌ناپذیری امنیت را نادیده می‌گیرند. یعنی با تضمین هایی برای امنیت اوکراین، آنها به امنیت روسیه تجاوز می کنند.

او افزود: این امر همچنین پیامدهای بسیار بسیار منفی در میان مدت، دراز مدت و حتی کوتاه مدت دارد. مسکو از ارائه تضمین‌های امنیتی به اوکراین حمایت نمی کند و امیدوار است که صدای مخالفان این امر شنیده شود.

سخنگوی کرملین گفت که ارائه مهمات خوشه‌ای به اوکراین وضعیت را تغییر داده و روسیه را مجبور به اتخاذ تدابیر متقابل می‌کند.البته استفاده احتمالی از این نوع مهمات وضعیت را تغییر می‌دهد و البته روسیه را مجبور به اتخاذ اقدامات متقابل خاصی می‌کند.

کرملین ناتو را “ائتلاف جنگ” خواند که بی‌ثباتی و تجاوز را ترویج می‌کند. این [ناتو] اتحادی نیست که برای تضمین ثبات و امنیت ایجاد، تصور و طراحی شده باشد. این یک اتحاد جنگ است. این اتحادی است که بی‌ثباتی می آورد که تجاوز می‌آورد.

پسکوف افزود: تعامل بین روسیه و چین علیه کشورهای ثالث نبوده و نیست، این روابط صلح و ثبات را در منطقه به ارمغان می آورد.

پس از اولین بیانیه نشست سران ناتو در روز سه‌شنبه در ویلنیوس، رهبران در بیانیه‌ای مشترک گفتند که تعمیق مشارکت چین و روسیه مغایر با ارزش‌ها و منافع این ائتلاف است. پسکوف در پاسخ گفت که چنین اظهاراتی نشان از درک نادرست از ماهیت روابط روسیه و چین دارد. من فقط می‌گویم که روابط ما به هیچ وجه جهت‌دار نیست و هرگز علیه کشورهای ثالث یا علیه هیچ اتحادی نبوده است… این روابط واقعاً صلح می‌آورد، ثبات را در منطقه به ارمغان می‌آورد، برای مردم دو کشور رفاه ایجاد می‌کند.

پسکوف همچنین گفت که سخنان رئیس اداره اطلاعات وزارت دفاع اوکراین، کایرلو بودانوف، مبنی بر اینکه گروه واگنر (PMC) ظاهراً می‌خواهد به مهمات هسته‌ای دست یابد، خبر جعلی است.

بودانوف گفته بود که نیروهای واگنر تلاش کرده‌اند تا تسلیحات هسته‌ای را از یک انبار تسلیحات هسته‌ای در جریان شورش در ۲۴ ژوئن مصادره کنند.

پسکوف تاکید کرد: کرملین چنین اطلاعاتی ندارد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.