0 نظر
149 بازدید

کرمانشاه در تولید کلزا رکورد زد

double-quot

کرمانشاه – جارپرس – رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: با حضور نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی و شرکت بین المللی اورالیس فرانسه در یکی از مزارع کلزا کرمانشاه با ثبت تولید ۹ هزار و ۲۷۱ کیلوگرم در هکتار رکورد کشوری این محصول زده شد.

کد خبر : 21380
تاریخ انتشار : شنبه 10 تیر 1396 - 10:38
کرمانشاه در تولید کلزا رکورد زد

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا خسرو شهبازی افزود: این رکورد ارزشمند با اختلاف زیاد بیش از یک تن نسبت به رکورد قبلی آن در کشور با تولید هشت هزار و ۲۰۰ کیلوگرم در هکتار بدست آمده است.
وی با بیان اینکه این رکورد در یکی از مزارع روستای ‘قاقلستان’ شهرستان کرمانشاه ثبت شد، گفت: این موفقیت حاصل تلاش کشاورزان، کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی به دلیل رعایت اصول فنی، علمی و کارشناسی در طول عملیات کاشت، داشت و برداشت بوده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه همچنین حمایت‌های ویژه سازمان جهاد کشاورزی از کلزاکاران برای تامین بذور هیبرید فرانسوی، بیمه رایگان، نظارت مستمر کارشناسان، خرید تضمینی و پرداخت به موقع طلب کشاورزان را از دلایل دیگر ثبت این موفقیت ذکر کرد.
شهبازی در پایان گفت: تاکنون بیش از ۳۰ هزار تن کلزا از مزارع استان کرمانشاه برداشت شده که هزار تن بیشتر از تولید سال گذشته است و برداشت این محصول تا هفته آینده ادامه خواهد داشت.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۹۴۵ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ دارد.
دانه کلزا دارای ۲۵ تا ۵۵ درصد روغن، ۱۸ تا ۲۴ درصد پروتئین و ۱۲ تا ۲۰ درصد پوست است.
رقم اصلاح شده کلزا که امروزه کانولا خوانده می‌شود، از مقدار کمتری اروسیک اسید و ﮔﻠﻮﻛﻮﺯﻳﻨﻮﻻﺕ برخوردار است و به علت محتوای کمتر مواد ضد تغذیه‌ای، برای مصرف انسان و تک معده‌ای‌ها نسبت به رقم غیراصلاح شده یا همان کلزا، مناسب‌ تر است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.